STEAM GROUP
Blender Source Tools BleST
STEAM GROUP
Blender Source Tools BleST
226
IN-GAME
1,545
ONLINE
Founded
8 November, 2013
All Discussions > Help > Topic Details
Charchadon 23 Sep, 2024 @ 11:36pm
ERROR: 'EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION' (assert: 1)
I still don't know how to solve this problem. the compiler cannot compile even one model in the body group. And it all started with the fact that I clicked on Advance in SourceTool, where flexproperties is. Then nothing began to compile normally, it feels like something breaks at the time of export.

// Created by Crowbar 0.68

$modelname "NewTorielAsriren/AsriTorielCloth.mdl"

$bodygroup TorielClothClassic
{
studio "Toriel Cloth Classic SFM.dmx"
blank
}

$maxverts 999999
$mostlyopaque
$cdmaterials "AsrirenTorielMaterials/NewToriel"

$sequence "ragdoll" {
"anims\idle.dmx"
activity "ACT_DIERAGDOLL" 1
fadein 0.2
fadeout 0.2
fps 30
}

that my qc and counts vertex is 36k size 4mb dmx, no solution in the whole internet!
< >
Showing 1-7 of 7 comments
xdshot 24 Sep, 2024 @ 1:35am 
Reduce poly count
Charchadon 24 Sep, 2024 @ 2:59am 
Originally posted by xdshot:
Reduce poly count
That not help, reduced. im find why crashed. i guess reason is bad export by Source Tool. When im use in blender Armature modifier and exporting so that happening.
xdshot 24 Sep, 2024 @ 4:14am 
Originally posted by Charchadon:
Originally posted by xdshot:
Reduce poly count
That not help, reduced. im find why crashed. i guess reason is bad export by Source Tool. When im use in blender Armature modifier and exporting so that happening.
Не бывает плохого экспорта. Есть лимиты в компилере.
Сперва пробовать убрать фокусы, посмотреть как переварит
Charchadon 25 Sep, 2024 @ 12:43am 
Originally posted by xdshot:
Originally posted by Charchadon:
That not help, reduced. im find why crashed. i guess reason is bad export by Source Tool. When im use in blender Armature modifier and exporting so that happening.
Не бывает плохого экспорта. Есть лимиты в компилере.
Сперва пробовать убрать фокусы, посмотреть как переварит
я 3 компилятора использовал. Cr0kalo2012, STDinject и родной сфм. ты не прав когда такое пишешь, если бы всё работало как часы я бы не писал подобное. но учитывая то что я понял, это баг от разраба аддона. я это докажу тем что применяя Арматуру в блендере на объекте он при экспорте выдаёт ошибку, и да в компиляторе сказало бы о лимитах.

Exception happened and stdpatch catched it.
Code: 0xC0000005
Module: studiomdl.exe
Base: 0x00190000
Address (A) 0x0037ABAO
Address (R) 0x001EABAO
ERROR: 'EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION' (assert: 1)

Я уже всё перепробовал, на старых версиях блендера другие тулы не работают. на 3.3.1 который опубликован 20 числа этого месяца скорее автор что то сломал.
Charchadon 25 Sep, 2024 @ 12:45am 
Дополняя это работает по отдельности в QC файлах. то есть с одной бодигруппой, если добавлять то крашит. Число полигонов составляет 36к, это мало и ничто для компилятора. Веса? упростил все. Кости? их 146 а лимит 256.
xdshot 25 Sep, 2024 @ 1:18am 
>применяя Арматуру в блендере
Зачем....
Charchadon 25 Sep, 2024 @ 1:39am 
Originally posted by xdshot:
>применяя Арматуру в блендере
Зачем....
Модификатор накидываю в блендере. Что бы двигалась модель.
< >
Showing 1-7 of 7 comments
Per page: 1530 50

All Discussions > Help > Topic Details