Natural Selection 2

Natural Selection 2

Twórz i odkrywaj nowe mapy oraz modyfikacje
Znajdź najlepsze mapy i dodatki stworzone przez społeczność. Chcesz stworzyć własne? Zacznij od tego miejsca, aby dowiedzieć się, jak używać tych samych narzędzi, którymi posługiwali się twórcy.
Vitdom 1 23 grudnia 2018 o 14:44
A bug in NS2 breaks my server mod
https://steamhost.cn/steamcommunity_com/sharedfiles/filedetails/?id=109062003
I've found an old bug that breaks mod usage of server configuration settings, in
...\Natural Selection 2\core\lua\ConfigFileUtility.lua:52 local function removekeys(config, defaultConfig)
which updates the ServerConfig.json file. Disabling this function solves the issue.

Every time the ServerConfig.json is loaded by the server, it strips away any custom settings and mods which depend on them stop working.
Ostatnio edytowany przez: Vitdom; 23 grudnia 2018 o 14:46
< >
Wyświetlanie 1-1 z 1 komentarzy
Ghoul  [producent] 36 2 stycznia 2019 o 5:22 
Hi,

that's not really a bug but a feature to ensure that the ServerConfig.json doesn't contain unused parameter. In the past we had server operators wondering about various config parameters which were either no longer used or added by mods.

Thus it's not considered good practise for mods to add parameters to the ServerConfig.json but recommended to use a seperate config file.

But if you really want to add parameters to it you can by overwriting LoadConfigFile and adding your mod's parameters to the defaultConfig table when the server config is loaded.

Last but not least you should have a look at Shine's ping tracker plugin which basically offers the same features as your mod. See https://github.com/Person8880/Shine/wiki/Ping-Tracker
Ostatnio edytowany przez: Ghoul; 2 stycznia 2019 o 5:25
< >
Wyświetlanie 1-1 z 1 komentarzy
Na stronę: 1530 50