Don't Starve Together

Don't Starve Together

Customize your wilderness adventure!
Create and upload new mods to add new characters, items, and game mechanics to Don't Starve Together. Explore new ways to survive in the wilderness, or create new challenges for yourself and others.
Learn More
frankie! 3 12 Nov, 2021 @ 4:13am
Custom item is invisible when holding in hand
I will really appreciate if someone helps me out with this one!
While making an update for my custom character, I decided to add a special item for them. Everything works as it should, except for one thing: for some reason an item is invisible when it's in hand. Everything's fine when it's on the ground btw

I think the problem is somewhere in here ("wand" is a name for the item):

local function OnEquip(inst, owner)
owner.AnimState:OverrideSymbol("swap_object", "swap_wand", "swap_wand")
owner.AnimState:Show("ARM_carry")
owner.AnimState:Hide("ARM_normal")
end

local function OnUnequip(inst, owner)
owner.AnimState:Hide("ARM_carry")
owner.AnimState:Show("ARM_normal")
end
< >
Showing 1-2 of 2 comments
Sahara 1 23 Nov, 2021 @ 8:48am 
Прости что отвечаю вопросом на вопрос но...
Можешь пожалуйста подсказать как ты создал swap архив, а там глядишь и я помогу чем смогу
P.S. я метался по сайтам дня 3 и нехера
frankie! 3 23 Nov, 2021 @ 9:53am 
Originally posted by Sahara:
Можешь пожалуйста подсказать как ты создал swap архив, а там глядишь и я помогу чем смогу

О, это нетрудное дело - архивация происходит так же, как с любыми другими папками со спрайтом, просто на кастомный предмет нужно две отдельных - itemname (спрайт лежания на земле) и swap_itemname (спрайт в руке персонажа)

Я для своего мода брал за основу пример экипируемого предмета с форума разработчиков ( https://forums.kleientertainment.com/files/file/367-spriter-example-equippable-item/ ), менял .tex файл и заменял в Spriter-файле изображение на то, что должно быть в итоге.
Казалось бы, для обеих папок сделал всё одинаково, а всё равно работать не хочет только один спрайт
Last edited by frankie!; 24 Nov, 2021 @ 6:53am
< >
Showing 1-2 of 2 comments
Per page: 1530 50

Date Posted: 12 Nov, 2021 @ 4:13am
Posts: 2