Slay the Spire

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The Cursed
solderist.park  [developer] 17 Mar, 2019 @ 12:49pm
Patch note (v1.0.4) - Constructed Theme Deck Mode / 완성된 테마 덱 모드
(Korean follows English / 밑에 한국어 있어요)

Overview
Hi,
I got lots of feedback that most of cards support only one archetype (Curse-Ritual), so that deck building process is always same and monotonous. I don’t disagree, Ritual is the key mechanism of this character so most of cards are related to that. But among Ritual archetypes, there can be lots of different decks depending on which power each deck focuses on. And, of course there are several archetypes which are not mainly relying on Curse/Ritual, and even some of them are much stronger and stable than Curse build in my opinion.

So I implemented the “Constructed Theme Deck” option in the config menu! (Mods > The Cursed > Config) You can experience 10 different themes with already constructed deck and different starting relics; among them, 6 themes are not much relying on Curse/Ritual. I would say each deck is so much powerful - every deck can BREAK the game after some cards are upgraded or some extra cards are added. You'd be able to easily clear Ascension 20 with each deck. The purpose of this is, to make you experience various type of strong decks this character can build, and have fun!

Note that, as far as I know BaseMod doesn’t support “radio button” config, so I just implemented each option as checkbox. Sorry if it confused you.

List of themes (see config in the game for details)
Endless Strike
Heavy Machine Gun
Hellfire!
Let’s Stretching
Mangling!
Moon Crystal Power
Painful Boomerang
Soul Reaper
Strength Machine
Void Lord

Other changes
Fixed description of Blood Barrier which was ambiguous.



개요
안녕하세요,
여러분께서 대부분의 카드들이 오직 하나의 아키타입(저주-의식) 만을 지원해서, 덱 빌딩 과정이 항상 같고 단조롭다는 지적을 많이 해 주셨습니다. 부정하지 않겠습니다, 의식은 이 캐릭터의 핵심 메커니즘이기 때문에 대부분의 카드가 이와 관련이 있죠. 하지만 의식 아키타입 중에서도 어느 부분에 중점을 둘 거냐에 따라서 다양한 덱들이 있을 수 있습니다. 그리고, 당연히 저주/의식에 기대지 않는 다른 아키타입들도 여럿 있죠. 그중엔 제가 생각하기에 저주 빌드보다 훨씬 강력하고 안정적인 빌드도 있습니다.

그래서 저는 “완성된 테마 덱” 옵션을 설정 메뉴(Mods > The Cursed > Config)에 추가했습니다! 여러분은 이제 이미 완성된 덱 및 각기 다른 시작 유물을 가지고 10개의 서로 다른 테마를 경험해보실 수 있습니다; 그 중 6개의 테마는 저주/의식에 크게 의존하지 않습니다. 저는 각각의 덱들이 매우 강력하다고 말하고 싶습니다 - 몇몇 카드가 강화되거나 다른 몇몇 카드가 추가된 이후엔 모든 덱이 게임을 박살낼 수 있어요. 승천 20단계도 가볍게 깰 수 있을겁니다. 이걸 만든 목적은, 여러분들이 이 캐릭터로 만들 수 있는 다양한 유형의 강력한 덱들을 체험하고 즐길 수 있도록 하는 것입니다.

참고로, 제가 알기로 BaseMod가 config 메뉴에서 “라디오 버튼”을 지원하지 않더라고요, 그래서 그냥 각각의 옵션을 체크박스로 만들었어요. 혼란을 드렸다면 죄송합니다.

테마 목록 (자세한 사항은 게임 내 config을 참고해 주세요)
끝없는 타격
헤비 머신 건
지옥불!
스트레칭을 합시다
짓이기기!
문 크리스탈 파워
고통스런 부메랑
영혼 수확기
힘 제조 기계
공허 군주

기타 변경사항
애매했던 피의 결계 카드의 설명을 명확하게 고쳤습니다.
Last edited by solderist.park; 19 Mar, 2019 @ 7:50am
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thatguy 17 Mar, 2019 @ 5:24pm 
Dont know if this is a bug or intended but I'll make it known. Using Stunning Strike on Deca can cause them to go out of sync with their attack/buff system leading to BOTH of them doing a 2X14 next turn. Perhaps having a monster get stunned will skip over its attack rather than it being delayed for 1 turn.
solderist.park  [developer] 17 Mar, 2019 @ 5:31pm 
@thatguy - For Stun mechanism, I just used the common API within StSLib, which doesn't under my control. Yes it does have problem like you mentioned, but seems like there is no way but just considering it as a part of the game. Sorry about that.
Blood 2 Apr, 2019 @ 11:56pm 
Using more than 1 Tactical Strike per turn reduces the amount of cards you draw.
solderist.park  [developer] 3 Apr, 2019 @ 4:21am 
@Blood - Thanks for reporting the bug! I found the culprit and just released the quick fix.
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