Stellaris

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New Government Mod 2
Root  [developer] 21 May, 2021 @ 5:47pm
提案、改善要望等 Suggestions, requests for improvement, etc.
気軽にどうぞ
please feel free to
Last edited by Root; 31 May, 2022 @ 5:35am
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Showing 1-15 of 15 comments
Sirukifa 23 Jun, 2021 @ 2:47am 
こんにちは。もしかすると設定ミスでは?と思った箇所が見つかったので報告させてくださいい。

①政策から選挙制度で小選挙区制から比例代表制が民主制国家で選択できない。
→恐らく設定ミスなのでは?選択条件が「民主制でない」や「すべて否でなければならない」になっている。
②政策から所得税で低いと極めて低いがそれぞれ極めて低いと極めて高いになっている。
→明らかな設定ミス、説明のフレーバーテキストも正しいものではないように見える。
③政策から財団/同盟の伝統に説明がない。
→フレーバーテキストが設定されていない。もしくは正しく参照できていない。
Root  [developer] 26 Jun, 2021 @ 12:29am 
Originally posted by SIRUKIFA:
こんにちは。もしかすると設定ミスでは?と思った箇所が見つかったので報告させてくださいい。

①政策から選挙制度で小選挙区制から比例代表制が民主制国家で選択できない。
→恐らく設定ミスなのでは?選択条件が「民主制でない」や「すべて否でなければならない」になっている。
②政策から所得税で低いと極めて低いがそれぞれ極めて低いと極めて高いになっている。
→明らかな設定ミス、説明のフレーバーテキストも正しいものではないように見える。
③政策から財団/同盟の伝統に説明がない。
→フレーバーテキストが設定されていない。もしくは正しく参照できていない。
報告ありがとうございます。
いま調整中なのでお待ちください
ao111111111111n 13 Aug, 2021 @ 8:00pm 
志向がたくさんあって楽しく遊んでいます。
志向を変化させる時に狂信的な志向が優先的に通常の志向に変化する仕様があるので、狙った志向(例えば狂信的な志向を3つ)を獲得できないのが気になりました。
shoruru314159  [developer] 21 Sep, 2021 @ 9:29am 
Originally posted by ao111111111111n:
志向がたくさんあって楽しく遊んでいます。
志向を変化させる時に狂信的な志向が優先的に通常の志向に変化する仕様があるので、狙った志向(例えば狂信的な志向を3つ)を獲得できないのが気になりました。
そのような不具合はこちらでは確認出来ておりません。
動作環境を教えていただければ再現して確認してみますが…
Sirukifa 6 Dec, 2021 @ 5:15am 
こんばんは。改善要望になるのですが、こちらのMODを導入していてゲーム中盤から後半にかけて猛烈にゲームが重たくなると原因と思われるものが見つかりました。もしかしなくて地上軍の多さではないでしょうか?
首都星クラスになると100師団以上存在していることもザラにあり、どうにも地上軍を増やす建物が多すぎる気もします。
確認した限りでは惑星地上軍の戦力が100個師団を超え、戦力30万を超えた辺りから地上軍のタブを開くと体感できる程度の重さになりました。
Root  [developer] 6 Dec, 2021 @ 6:07pm 
Originally posted by SIRUKIFA:
こんばんは。改善要望になるのですが、こちらのMODを導入していてゲーム中盤から後半にかけて猛烈にゲームが重たくなると原因と思われるものが見つかりました。もしかしなくて地上軍の多さではないでしょうか?
首都星クラスになると100師団以上存在していることもザラにあり、どうにも地上軍を増やす建物が多すぎる気もします。
確認した限りでは惑星地上軍の戦力が100個師団を超え、戦力30万を超えた辺りから地上軍のタブを開くと体感できる程度の重さになりました。
とても助かる情報をありがとうございます。
なるほど、地上軍追加する要素を少し考え直してみます。
Jashkar 19 Apr, 2023 @ 8:52am 
Hi
The Government Mod has not been updated since a long time and also seems to have a lot less content...so I have a few questions/suggestions:
- Is the change in Ethics the most impactful change from vanilla as it impacts the UI, right?
- Would be possible to either update the Government Mod with the new civics or create a "lite" version of this mod without the Ethic change?
Root  [developer] 21 Apr, 2023 @ 1:25am 
Originally posted by Jashkar:
Hi
The Government Mod has not been updated since a long time and also seems to have a lot less content...so I have a few questions/suggestions:
- Is the change in Ethics the most impactful change from vanilla as it impacts the UI, right?
- Would be possible to either update the Government Mod with the new civics or create a "lite" version of this mod without the Ethic change?
Three people are developing this mod, and as this mod has grown, it has become difficult to include other elements largely due to bug fixes and app update support!
Also, for the light version, we have not modified NGM due to the fact that many of the national policies are now dependent on Ethic.
blackbird 19 May, 2023 @ 2:10am 
いつも楽しく利用させていただいています
どうかEthics and Civics Classic 3.8との互換アドオンを作ってはいただけませんでしょうか
私も自分で作ってみようと格闘してるのですがなかなかうまくいかず…
どちらも入れて遊びたいのですが志向が競合して選択できる国是が限られてしまい残念です
どれだけでも待ちますので検討していただけるだけでもとても嬉しいです
Root  [developer] 19 May, 2023 @ 3:18am 
Originally posted by blackbird:
いつも楽しく利用させていただいています
どうかEthics and Civics Classic 3.8との互換アドオンを作ってはいただけませんでしょうか
私も自分で作ってみようと格闘してるのですがなかなかうまくいかず…
どちらも入れて遊びたいのですが志向が競合して選択できる国是が限られてしまい残念です
どれだけでも待ちますので検討していただけるだけでもとても嬉しいです
どのような形で遊びたいのですか?
2つのmodを合わせると志向が多くなりすぎると思いますけど
blackbird 19 May, 2023 @ 4:34am 
多くなってもいいですし、傾向の被っている志向を削減して消したものに対応していた国是は依存先を変更してもらったりしていただけると嬉しいです!
Last edited by blackbird; 19 May, 2023 @ 4:35am
Root  [developer] 19 May, 2023 @ 6:43am 
なるほど
国是を追加したいのであればNGMの方で対応できますよ
国是の数は変わらないので
伝統アセッションパークも追加したのであれば分離させましょうか?
志向を両方残したままってのがUI関係をいじる関係でめんどくなるので…
blackbird 19 May, 2023 @ 9:57am 
国是が使えるようにしていただけたら満足できます!ありがとうございます!
伝統とアセンションパークも可能であれば同じように使える形で残していただけると嬉しいです
お手数をおかけします
Maschinenmensch 28 Jul, 2023 @ 1:46pm 
Very cool mod, however while playing I felt like the buildings are quite unbalanced. For the medal building, two influence is simply especially in the early game not something you can afford. Maybe decrease the upkeep to 0.5 influence total? Also the medal production is too high, since to get the maximum usage out of them, you only need 4 every decade, meaning you can just have the building produce medals for like two years and then never have to use it again. Personally, I feel like the production should be at most 0.1 to 0.2 medals a month, or have the medals needed scale with either the number of your leaders or your pops.
Secondly, it may just have been me misunderstanding something, but the science building added by one of the traditions is also a lot underpowered. One researcher job and 5% more specialist production simply can't compete with just building even a level one research lab.
I didn't get the other buildings, but those probably have similar issues.
Also, im having some problems with some of the text of what the mod adds being weird and having lots of ? in them, but that is a pretty minor issue.
Although most of this could have just been because I was playing with a very large modpack.
ウッディ中佐  [developer] 30 Jul, 2023 @ 5:03am 
Originally posted by Maschinenmensch:
Very cool mod, however while playing I felt like the buildings are quite unbalanced. For the medal building, two influence is simply especially in the early game not something you can afford. Maybe decrease the upkeep to 0.5 influence total? Also the medal production is too high, since to get the maximum usage out of them, you only need 4 every decade, meaning you can just have the building produce medals for like two years and then never have to use it again. Personally, I feel like the production should be at most 0.1 to 0.2 medals a month, or have the medals needed scale with either the number of your leaders or your pops.
Secondly, it may just have been me misunderstanding something, but the science building added by one of the traditions is also a lot underpowered. One researcher job and 5% more specialist production simply can't compete with just building even a level one research lab.
I didn't get the other buildings, but those probably have similar issues.
Also, im having some problems with some of the text of what the mod adds being weird and having lots of ? in them, but that is a pretty minor issue.
Although most of this could have just been because I was playing with a very large modpack.
Thank you for loving this mod.
I will return it one by one.
1. Regarding the balance of the buildings
We have corrected the balance as appropriate, but it is certainly true that the balance is not good. It is true that most of the buildings are overall old values because we are modifying those that were designed in a time when there were controlled allowances. If you give us specifics of any wishes or opinions about the changes, we will give priority to correcting them.

2. Medals of Honor
We are currently considering major modifications to the medals and plan to add a variety of uses. We are reviewing the production of medals in turn, so please be patient.

3. About Traditions
We agree that the output of buildings added in traditions is not well balanced. The confirmation of the modification of traditions has been delayed because it is currently at a low priority, but we will raise it to a higher priority and confirm it.

4. Regarding the text sentence
We are very sorry about this. The creator's native language is not English, and the team is not good at English, so we are relying on automatic translation. Due to the large amount of text, we will make corrections where we notice something or where it is pointed out to us, but it is difficult to check everything from scratch. So if you have any concerns, please comment and I will do my best to address them.

Thanks for your input on this mod. I will try to respond as soon as I can, but please give me a little more time.
All the best to you and your gaming life!

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
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