Counter-Strike 2

Counter-Strike 2

de_Granada
Max 13 Oct, 2014 @ 11:19pm
Feedback från Mig
Hejsan!

Sätt env_cubemaps i bombsite B, compila, öppna banan i CSGO och skriv build_cubemaps. Detta ger reflektion från den punkten du satt ut env_cubemaps i hammer.
Länkar:
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Cubemaps
https://www.youtube.com/watch?v=haEnMYAL-ho

Rekommenderar att du tar bort taket från bombsite B, detta gör att radarn får rätt beskrivning för din layout och spelaren blir ej förvirrad.

Mer höjdskillnader hade uppskattats.

Jag märker att du har en massa ljusbuggar, vet ej varför dock för det ser bra ut med hur solen är placerad.

Bra använding av PLAYERCLIP!

Det är bra att det finns flera sätt att ta sig till olika platser!
Last edited by Max; 13 Oct, 2014 @ 11:22pm
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Max 13 Oct, 2014 @ 11:21pm 
Lek lite med light_enviornment settings lite, kolla på Valves egna settings som referens:
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive_Sky_List

Och ändra skybox texturen till en mer passande, de_dust är snygg men krockar lite med ditt södra Spanien tema.
Gubok  [developer] 14 Oct, 2014 @ 12:22am 
Tack Max! :) Mycket bra feedback, jag lägger in det på min todo-list!
Max 14 Oct, 2014 @ 1:56am 
;)
Max 14 Oct, 2014 @ 1:23pm 
Det ser jävligt bra ut!

Lägg till kycklingar för att något ska röra sig på din level.

Gör att man antingen kan gå upp på alla lamposts eller inga. Spelaren blir endast förvirrad om man kan göra olika saker på samma model.

Lägg till en focal point som ett torn i mitten av din level, jag känner att det behövs något enormt som spelaren alltid ser.

Fråga mig imorgon så visar jag en metod för hur man texturerar brushes "100%" korrekt.

Du har lite flygande modeller här och där.

Det är bra att det finns flera sätt att ta sig in på en plats än 2.

(Du kan göra en version av radarn utan tak på byggnader man kan gå in i för att låta spelaren se det på radarn medan den versionen man spelar har tak.)

Men det känns som din level rör sig framåt bra!
Gubok  [developer] 14 Oct, 2014 @ 1:25pm 
Tack Max! Jag ser fram emot att prata med dig imorgon, tar till mig all feedback jag får :)
Max 14 Oct, 2014 @ 1:27pm 
Tror på dig :) enorm framgång sedan igår!
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Per page: 1530 50