Garry's Mod

Garry's Mod

[LVS] Battlefleet Neoclassic - Pilotable Warhammer 40,000 Spaceships
Ordo Redactus  [developer] 7 Mar @ 1:27am
Suggestions and requests | Предложения и пожелания
Here you can write down your ideas and suggestions on how to improve the addon.
Здесь вы можете написать свои предложения касательно того, как можно улучшить аддон.
< >
Showing 1-5 of 5 comments
Ordo Redactus  [developer] 7 Mar @ 1:35am 
- Да, мы будем делать более крупные имперские корабли - лёгкие крейсеры, крейсеры и линкоры. В их разработке мы будем точно так же следовать идеологии модульности и взаимозаменяемости.
- В наших планах на ближайшее будущее - переделать атласы текстур кораблей, чтобы сделать их ещё более детализированными и качественными.
- Да, мы однажды дойдём и до других имперских фракций, и до враждебных Империуму сил - тоже, но только после того, как опробуем все те механики, что для этого необходимы.
- В связи с этим вероятно, что у нас раньше появятся транспортные корабли, оборонительные мониторы и авианосцы сопровождения, а также орбитальные станции, а не более крупные суда.
- Также планируется развитая и сложная система авиации, воссоздающая оригинальную систему из настольной Battlefleet Gothic. Вы сможете высылать истребители на перехват вражеских МЛА или сопровождение дружественных кораблей, и отправлять волны бомбардировщиков и штурмкатеров, чтобы они сокрушили противника в ближнем бою.
- Кроме того, для более крупных судов будет реализована механика абордажа - периодический урон с возможностью повреждения важных систем.
- Орудия "Нова" тоже будут реализованы, равно как и прочие интересные механики из настольной игры.

- Yes, we will be creating larger Imperial ships—light cruisers, cruisers, and battleships. In their development, we will adhere to the same ideology of modularity and interchangeability.
- In our near-future plans, we aim to rework the texture atlases of the ships to make them even more detailed and high-quality.
- Yes, we will eventually get to other Imperial factions and forces hostile to the Imperium as well, but only after we have tested all the mechanics necessary for this.
- In this regard, it is likely that transport ships, defense monitors, escort carriers, and orbital stations will appear earlier than larger vessels.
- We also plan to implement a sophisticated and complex aviation system that recreates the original system from the tabletop Battlefleet Gothic. You will be able to send fighters to intercept enemy small craft or escort friendly ships, and deploy waves of bombers and assault boats to crush the enemy in close combat.
- Additionally, for larger ships, a boarding mechanic will be implemented—periodic damage with the possibility of inflicting critical hits.
- Nova cannons will also be implemented, along with other interesting mechanics from the tabletop game.
Last edited by Ordo Redactus; 7 Mar @ 1:37am
Would it be possible to optimise the torpedoes? I've noticed that there are dramatic lag spikes when torpedoes are fired. The guns don't really seem to cause this problem, at least not to an extreme degree, while the fighter and bomber squadrons don't seem to cause any problems at all.
Ordo Redactus  [developer] 17 Mar @ 12:35pm 
I will try to do so. RN torpedoes rely on an expensive ents.FindInCone function but I will rework them so that they use a better method.
tyranid bioships?
Ordo Redactus  [developer] 22 Apr @ 5:32am 
Originally posted by machspore:
tyranid bioships?
Yes. At some point. RN we will focus on the original Battlefleet Gothic factions - Imperial Navy, Chaos, Eldar and Orks; once those are done, we will start working on Tau, Nids and so on.
< >
Showing 1-5 of 5 comments
Per page: 1530 50