Project Zomboid

Project Zomboid

[B41/B42] Hephas Vitamins
Hephaistos  [developer] 7 Jun @ 11:09am
[Translations]
Further below you can find translation keys as I hope that some native speakers would do a better job then wonky ChatGPT :handsup:

Sandbox_EN = {
Sandbox_Hephas Vitamins = "Hephas Vitamins",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent = "Vitamins Healing Chance",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent_tooltip = "Sets the chance (in %) that taking vitamins will heal you. Higher values mean a greater chance for a health boost.",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount = "Vitamins Healing Amount",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount_tooltip = "Determines how much health you recover when the healing effect triggers. Higher values restore more health.",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta = "Vitamins Delta Usage",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta_tooltip = "Controls how many times each vitamin item can be used. For example, a value of 1 means the item is consumed in one use, 0.5 allows two uses, 0.25 allows four uses, and so on. Lower values increase reusability.",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange = "Vitamins Fatigue Change",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange_tooltip = "Adjusts how much fatigue is reduced when taking vitamins.",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange = "Vitamins Stress Change",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange_tooltip = "Adjusts how much stress is added when taking vitamins. Default is 1 means taking a pill increases stress by 0.01.",
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings = "Enable Vitamin Sayings"
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings_tooltip = "If enabled, your character will say immersive/funny lines when getting healed by the vitamins intake.",
}



Tooltip_EN {
Tooltip_PillsVitamins_Hephas = "A bottle of vitamins. May help you recover some health and reduce fatigue.",
}



UI_EN {
UI_Saying_1 = "I can feel the vitamins working already.",
UI_Saying_2 = "That should help me recover a bit.",
UI_Saying_3 = "A little boost to keep me going.",
UI_Saying_4 = "I feel a bit stronger now.",
UI_Saying_5 = "Hopefully this helps me heal up.",
UI_Saying_6 = "Gotta stay healthy out here.",
UI_Saying_7 = "These should help with my wounds.",
UI_Saying_8 = "I think I'm starting to feel better.",
UI_Saying_9 = "Every bit of health counts.",
UI_Saying_10 = "Vitamins to the rescue!",

UI_Saying_11 = "If only these were green herbs...",
UI_Saying_12 = "This isn't the cure, but it'll do.",
UI_Saying_13 = "I hope this isn't just a placebo.",
UI_Saying_14 = "Just like mom used to give me—minus the apocalypse.",
UI_Saying_15 = "If only Frank West had these in the mall.",
UI_Saying_16 = "Better than a medkit in Raccoon City.",
UI_Saying_17 = "Tastes like survival.",
UI_Saying_18 = "Not quite a first aid spray, but it'll work.",
UI_Saying_19 = "Maybe I should've tried a health potion instead.",
UI_Saying_20 = "If this turns me into a zombie, I'm suing!",

UI_Saying_21 = "I could use a save point right about now.",
UI_Saying_22 = "Do these come in 'anti-bite' flavor?",
UI_Saying_23 = "If only I had a safe room to rest in.",
UI_Saying_24 = "This better not be Umbrella brand.",
UI_Saying_25 = "Just what the doctor in Left 4 Dead ordered!",
}
Last edited by Hephaistos; 9 Jun @ 12:38am
< >
Showing 1-5 of 5 comments
lovushe 15 Jun @ 4:03am 
Hi! Here’s my Turkish Translation!

Sandbox_TR = {
Sandbox_Hephas Vitamins = "Hephas Vitamins",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent = "Vitamin İyileştirme İhtimali",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent_tooltip = "Vitaminlerin sizi iyileştirme ihtimalini (% olarak) belirler. Daha yüksek değerler, sağlık artışı için daha yüksek ihtimaller demektir.",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount = "Vitamin İyileştirme Miktarı ",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount_tooltip = "İyileştirme devreye girdiğinde ne kadar can yenileneceğini belirler. Daha yüksek değerler daha çok can yeniler.",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta = "Vitamin Kullanım Miktarı ",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta_tooltip = "Her bir vitaminin kaç kere kullanılabileceğini kontrol eder. Örneğin, değer 1 ise eşya 1 kullanımda tüketilir, 0.5 iki kullanıma izin verir, 0.25 dört kullanıma izin verir, vesaire. Daha düşük değerler kullanım sayısını arttırır.",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange = "Yorgunluk Azaltma Miktarı",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange_tooltip = "Vitamin alındığında yorgunluğun ne kadar azaltıldığını ayarlar.",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange = "Stres Alım Miktarı",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange_tooltip = "Vitamin alımında ne kadar stres eklendiğini ayarlar. Varsayılan değer 1, hap alımında stresin 0.01 miktarında arttığı anlamına gelir.",
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings = "Vitamin Repliklerini Etkinleştir"
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings_tooltip = "Etkinleştirildiğinde, karakteriniz vitamin alımında iyileştirilirken gerçekçi/eğlenceli replikler söyleyecektir.",
}



Tooltip_TR {
Tooltip_PillsVitamins_Hephas = "Bir kutu vitamin. Biraz can yenilemenizde ve yorgunluğunuzu azaltmanızda yardımcı olabilir.",
}



UI_TR {
UI_Saying_1 = "Vitaminlerin işe yaradığını şimdiden hissediyorum",
UI_Saying_2 = "Biraz kendime gelmemde yardımcı olur gibi.",
UI_Saying_3 = "Ayağımı yerden kessin diye ufak bir takviye.",
UI_Saying_4 = "Biraz daha dinç hissediyorum.",
UI_Saying_5 = "Umarım iyileşmemde yardımcı olur.",
UI_Saying_6 = "Sağlığımıza dikkat etmek lazım.",
UI_Saying_7 = "Yaralarıma iyi gelicek.",
UI_Saying_8 = "Daha iyi hissetmeye başladım galiba.",
UI_Saying_9 = "Bir zerre can bile önemli.",
UI_Saying_10 = "Vitaminler imdadıma yetişin!",

UI_Saying_11 = "Ah şunlar yeşil bitki olsaydı...",
UI_Saying_12 = "Zombi tedavisi değil ama işe yarar.",
UI_Saying_13 = "Umarım etkisi psikolojik değildir.",
UI_Saying_14 = "Aynı anamın verdiği gibi—kıyamet kısmı hariç tabii.",
UI_Saying_15 = "Frank West’in alışveriş merkezinde de bunlardan olsaydı keşke.",
UI_Saying_16 = "Raccoon City’deki ilk yardım çantalarından daha kullanışlı.",
UI_Saying_17 = "Bunun tadı resmen hayatta kalma gibi.",
UI_Saying_18 = "Bir ilk yardım spreyi değil ama iş görür.",
UI_Saying_19 = "Can iksiri içsem daha mı iyiydi acaba.",
UI_Saying_20 = "Bu beni zombiye dönüştürürse davacı olurum bak!",

UI_Saying_21 = "Şimdi bir kayıt noktası ne iyi gelirdi.",
UI_Saying_22 = "Bunların ısırık-önleyici aroması var mı?",
UI_Saying_23 = "Keşke dinlenebileceğim bir güvenli oda olsaydı.",
UI_Saying_24 = "Markası Umbrella değildir umarım",
UI_Saying_25 = "Tam Left 4 Dead’de ihtiyacım olan şey gibi!",
}
Parlingu 17 Jun @ 2:42am 
Brazillian portuguese translation made by me, i did my best 👌👌
(espero que gostem)

Mais pra baixo você vai encontrar uma tradução, que eu espero ser melhor que a do chat gpt :handsup:

Sandbox_BR = {
Sandbox_Hephas Vitamins = "Vitaminas Hephas",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent = "Chance de cura das vitaminas",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent_tooltip = "Seta a porcentagem (em %)em que usar vitaminas vão te curar. ou seja, valores mais altos terão maior chance de curar seu personagem",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount = "Poder de cura da vitamina",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount_tooltip = "Determina quanta vida será recuperada ao usar, Quanto maior o valor, Mais saúde será recuperada.",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta = "Quantidade de vitaminas",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta_tooltip = "Controla quantas vezes cada vitamina pode ser usada. Por exemplo, um valor de 1 significa que o item consumiu em um uso, 0.5 o que permite dois usos, 0.25 permitindo 4 usos, e assim sucessivamente. quanto maior o valor, mais você pode usar.",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange = "Chance de fadiga",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange_tooltip = "Ajusta quanta fadiga é reduzida quando se usam as vitaminas.",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange = "Chance de stress",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange_tooltip = "Ajusta a quantidade de stress que seu personagem vai ganhar ao usar uma vitamina. Por padrão o valor é 1 O que significa que usar aumenta o stress em 0.01.",
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings = "Habilitar falas ao usar vitaminas"
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings_tooltip = "Se habilitado seu personagem fará comentários enquanto usa as vitaminas.",
}



Tooltip_BR {
Tooltip_PillsVitamins_Hephas = "Um frasco com vitaminas, Pode ajudar com a fadiga, ou melhorar sua saúde.",
}



UI_BR {
UI_Saying_1 = "Eu já tô sentindo o efeito das vitaminas.",
UI_Saying_2 = "Isso aqui deve ajudar a me recuperar melhor.",
UI_Saying_3 = "Deve me dar um gás pra continuar.",
UI_Saying_4 = "Já tô me sentindo mais forte.",
UI_Saying_5 = "Espero que isso me ajude com minha saúde.",
UI_Saying_6 = "Preciso me manter saudável.",
UI_Saying_7 = "Deve ajudar com meus ferimentos.",
UI_Saying_8 = "Acho que já tô me sentindo um pouco melhor.",
UI_Saying_9 = "Cada pequena melhora faz valer a pena.",
UI_Saying_10 = "Bora lá vitaminas!",

UI_Saying_11 = "Ai se esses aqui fossem uma verdinha...",
UI_Saying_12 = "Num é uma cura mas vai servir.",
UI_Saying_13 = "Espero que isso aqui não seja só um placebo.",
UI_Saying_14 = "É tipo o que mamãe costumava me dar... só que sem a parte do apocalipse.",
UI_Saying_15 = "Se o frank west tivesse dessas, não precisaria de zombrex.",
UI_Saying_16 = "Melhor que um kit médico de Raccoon city.",
UI_Saying_17 = "Gostinho de sobrevivência.",
UI_Saying_18 = "Não tão bom como o spray do leon, mas vai servir.",
UI_Saying_19 = "Ah se eu tivesse feito o tutorial do spray.",
UI_Saying_20 = "Se isso aqui me transformar em zumbi eu vou meter processo",

UI_Saying_21 = "Ah como eu queria um save point agora.",
UI_Saying_22 = "Será que tem algum que venha no sabor Anti-Zumbis?...",
UI_Saying_23 = "Ah se eu tivesse uma safe-room pra ficar em paz.",
UI_Saying_24 = "É melhor que isso aqui não tenha vindo da umbrella.",
UI_Saying_25 = "É igual o que o doutor de left 4 dead me recomendou",
}
Hephaistos  [developer] 17 Jun @ 3:04am 
Thank you guys for the Turkish and the Brasilian translations! They will be live with the next update :spiffo:
Hephaistos  [developer] 17 Jun @ 7:18am 
Originally posted by Parlingu:
Brazillian portuguese translation made by me, i did my best 👌👌
(espero que gostem)

Mais pra baixo você vai encontrar uma tradução, que eu espero ser melhor que a do chat gpt :handsup:

Sandbox_BR = {
Sandbox_Hephas Vitamins = "Vitaminas Hephas",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent = "Chance de cura das vitaminas",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent_tooltip = "Seta a porcentagem (em %)em que usar vitaminas vão te curar. ou seja, valores mais altos terão maior chance de curar seu personagem",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount = "Poder de cura da vitamina",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount_tooltip = "Determina quanta vida será recuperada ao usar, Quanto maior o valor, Mais saúde será recuperada.",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta = "Quantidade de vitaminas",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta_tooltip = "Controla quantas vezes cada vitamina pode ser usada. Por exemplo, um valor de 1 significa que o item consumiu em um uso, 0.5 o que permite dois usos, 0.25 permitindo 4 usos, e assim sucessivamente. quanto maior o valor, mais você pode usar.",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange = "Chance de fadiga",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange_tooltip = "Ajusta quanta fadiga é reduzida quando se usam as vitaminas.",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange = "Chance de stress",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange_tooltip = "Ajusta a quantidade de stress que seu personagem vai ganhar ao usar uma vitamina. Por padrão o valor é 1 O que significa que usar aumenta o stress em 0.01.",
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings = "Habilitar falas ao usar vitaminas"
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings_tooltip = "Se habilitado seu personagem fará comentários enquanto usa as vitaminas.",
}



Tooltip_BR {
Tooltip_PillsVitamins_Hephas = "Um frasco com vitaminas, Pode ajudar com a fadiga, ou melhorar sua saúde.",
}



UI_BR {
UI_Saying_1 = "Eu já tô sentindo o efeito das vitaminas.",
UI_Saying_2 = "Isso aqui deve ajudar a me recuperar melhor.",
UI_Saying_3 = "Deve me dar um gás pra continuar.",
UI_Saying_4 = "Já tô me sentindo mais forte.",
UI_Saying_5 = "Espero que isso me ajude com minha saúde.",
UI_Saying_6 = "Preciso me manter saudável.",
UI_Saying_7 = "Deve ajudar com meus ferimentos.",
UI_Saying_8 = "Acho que já tô me sentindo um pouco melhor.",
UI_Saying_9 = "Cada pequena melhora faz valer a pena.",
UI_Saying_10 = "Bora lá vitaminas!",

UI_Saying_11 = "Ai se esses aqui fossem uma verdinha...",
UI_Saying_12 = "Num é uma cura mas vai servir.",
UI_Saying_13 = "Espero que isso aqui não seja só um placebo.",
UI_Saying_14 = "É tipo o que mamãe costumava me dar... só que sem a parte do apocalipse.",
UI_Saying_15 = "Se o frank west tivesse dessas, não precisaria de zombrex.",
UI_Saying_16 = "Melhor que um kit médico de Raccoon city.",
UI_Saying_17 = "Gostinho de sobrevivência.",
UI_Saying_18 = "Não tão bom como o spray do leon, mas vai servir.",
UI_Saying_19 = "Ah se eu tivesse feito o tutorial do spray.",
UI_Saying_20 = "Se isso aqui me transformar em zumbi eu vou meter processo",

UI_Saying_21 = "Ah como eu queria um save point agora.",
UI_Saying_22 = "Será que tem algum que venha no sabor Anti-Zumbis?...",
UI_Saying_23 = "Ah se eu tivesse uma safe-room pra ficar em paz.",
UI_Saying_24 = "É melhor que isso aqui não tenha vindo da umbrella.",
UI_Saying_25 = "É igual o que o doutor de left 4 dead me recomendou",
}
Hey!
We already have PTBR translations. Is there something wrong with them?
I translated these into romanian. I tried to switch some sayings up in for comedic effect, kept the immersive ones, well, immersive. its missing diacritics because I hate typing with them.

Sandbox_RO = {
Sandbox_Hephas Vitamins = "Vitaminele Hephas",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent = "Sansa de vindecare a vitaminelor",
Sandbox_HephasVitamins_HealPercent_tooltip = "Seteaza sansa (in %) ca vitaminele sa te vindece. Valori mai mari inseamna o sansa crescuta de vindecare.",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount = "Valoarea de vindecare a vitaminelor",
Sandbox_HephasVitamins_HealAmount_tooltip = "Determina cat de multa viata recuperezi cand efectul de vindecare se activeaza.",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta = "Utilizarea delta a vitaminelor",
Sandbox_HephasVitamins_UseDelta_tooltip = "Determina de cate ori fiecare item de vitamine poate fii folosit. De exemplu, o valoare de 1 inseamna ca vitaminele sunt consumate o singura data, 0.5 permite 2 utilizari, 0.25 permite 4 utilizari, si tot asa. Valorile reduse cresc utilizarile.",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange = "Reducerea oboselii a vitaminelor",
Sandbox_HephasVitamins_FatigueChange_tooltip = "Ajusteaza cat de mult iti este redusa oboseala cand sunt utilizate.",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange = "Cresterea stresului a vitaminelor",
Sandbox_HephasVitamins_StressChange_tooltip = "Ajusteaza cu cat creste stresul dupa ce folosesti vitaminele. Valoarea prestabilita este 1, insemnand cresterea stresului cu 0.01.",
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings = "Permite zicalele in urma utilizarii vitaminelor"
Sandbox_HephasVitamins_EnableSayings_tooltip = "Daca este permisa, caracterul tau va spune chestii imersive/amuzante in urma vindecarii de catre vitamine.",
}



Tooltip_RO {
Tooltip_PillsVitamins_Hephas = "O sticluta de vitamine. Ar putea ajuta in a recupera viata si reduce oboseala.",
}



UI_RO {
UI_Saying_1 = "Simt deja efectul vitaminelor.",
UI_Saying_2 = "Ar trebuii sa ma ajute sa ma recuperez putin.",
UI_Saying_3 = "O dusca sa ma ajute sa continui.",
UI_Saying_4 = "Parca ma simt putin mai puternic.",
UI_Saying_5 = "Sper ca ma ajuta sa ma recuperez.",
UI_Saying_6 = "N-ar fii rau sa incerc sa ma pastrez sanatos.",
UI_Saying_7 = "Ar trebuii sa ma ajute cu ranile.",
UI_Saying_8 = "Cred ca deja incep sa ma simt mai bine.",
UI_Saying_9 = "Oricat de putina viata in plus conteaza.",
UI_Saying_10 = "Vitaminele in ajutor!",

UI_Saying_11 = "Ce as fii vrut sa fii fost niste ierubri...",
UI_Saying_12 = "Nu e leacul, dar merge.",
UI_Saying_13 = "Sper ca nu e doar placebo.",
UI_Saying_14 = "Exact ca la mama acasa, mai putin faza cu apocalipsa.",
UI_Saying_15 = "Macar de le aveau si pe astea in AFI.",
UI_Saying_16 = "Mai bine decat un purisan in Ferentari.",
UI_Saying_17 = "Are gust de supravietuire.",
UI_Saying_18 = "Nu e ca un prim ajutor, dar nu ma plang.",
UI_Saying_19 = "Poate ca trebuia sa bag o potiune mai degraba.",
UI_Saying_20 = "Ii dau in judecata daca devin zombi de la ele!",

UI_Saying_21 = "Ar merge sa salvez undeva.",
UI_Saying_22 = "Oare vin si in aroma de 'anti-muscaturi'?",
UI_Saying_23 = "Ce as fii vrut o camera sigura unde sa ma odihnesc.",
UI_Saying_24 = "Sper ca nu sunt brand Umbrella sau ceva.",
UI_Saying_25 = "Exact ca-n recomandarea doctorului din Left 4 Dead!",
}
Last edited by fentanyl 酚太尼枸; 25 Jun @ 3:02pm
< >
Showing 1-5 of 5 comments
Per page: 1530 50