S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

More Realistic Forest by PanKotan
PanKotan  [developer] 1 Jul @ 6:05am
Ideas and wishes
Only together we can create a cool mod and improve the atmosphere of the game, so offer your ideas :cta_emo10:
< >
Showing 1-15 of 19 comments
Would really like to repopulate the empty places/fields in the Zone with trees. The areas where flora generators are working they are looking much better but still Zone have not much of trees actually. Also Burned Forest location could be a bit more forested, it still lacks the foliage at lower parts and bigger trees.
PanKotan  [developer] 1 Jul @ 6:48am 
Originally posted by Desolate:
Would really like to repopulate the empty places/fields in the Zone with trees. The areas where flora generators are working they are looking much better but still Zone have not much of trees actually. Also Burned Forest location could be a bit more forested, it still lacks the foliage at lower parts and bigger trees.
Yeah, I think all this will be available in the second stage of the editor. It will allow you to edit the weather and the vegetation generator normally. Then the entire zone can be turned into a dense forest
Originally posted by ParovoZik:
Originally posted by Desolate:
Would really like to repopulate the empty places/fields in the Zone with trees. The areas where flora generators are working they are looking much better but still Zone have not much of trees actually. Also Burned Forest location could be a bit more forested, it still lacks the foliage at lower parts and bigger trees.
Yeah, I think all this will be available in the second stage of the editor. It will allow you to edit the weather and the vegetation generator normally. Then the entire zone can be turned into a dense forest

And right now you can add more trees to the generator or only change the tree models?
PanKotan  [developer] 1 Jul @ 9:36am 
Originally posted by Desolate:
Originally posted by ParovoZik:
Yeah, I think all this will be available in the second stage of the editor. It will allow you to edit the weather and the vegetation generator normally. Then the entire zone can be turned into a dense forest

And right now you can add more trees to the generator or only change the tree models?
only change existing ones. The generator is not available to us yet
In the original trilogy, the Red Forest had very dense and tall trees. This created a unique atmosphere, but will it be possible to replicate it in Stalker 2?
PanKotan  [developer] 2 Jul @ 10:28am 
Originally posted by MAUL1KYAN:
In the original trilogy, the Red Forest had very dense and tall trees. This created a unique atmosphere, but will it be possible to replicate it in Stalker 2?
I'm currently in contact with GSC about using the thick trees from the build. It's still in progress.:lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig:
andy 2 Jul @ 10:59am 
Распотроши слитый билд, в нём были отличные деревья и густой лес, не говоря уже и о других графических приколах. Были мазл флэши, но без теней (их можно по идее добавить), были прикольные стёкла, были квесты которых нет в финальной, не говоря уже о расширенном лоре с диалогами, припять вообще другой была и тд.
Сам билд можно скачать, распаковать ресурсы и запускать игру, вот только простота экспорта на 5.1.1 под вопросом, я не эксперт, билд вроде на 5.0 early access
PanKotan  [developer] 2 Jul @ 11:03am 
Originally posted by andy:
Распотроши слитый билд, в нём были отличные деревья и густой лес, не говоря уже и о других графических приколах. Были мазл флэши, но без теней (их можно по идее добавить), были прикольные стёкла, были квесты которых нет в финальной, не говоря уже о расширенном лоре с диалогами, припять вообще другой была и тд.
Сам билд можно скачать, распаковать ресурсы и запускать игру, вот только простота экспорта на 5.1.1 под вопросом, я не эксперт, билд вроде на 5.0 early access
Это сделать можно. Вопрос в легальности. Думаю с новой версией СДК мы это сделаем:lunar2019grinningpig:
andy 2 Jul @ 11:21am 
Originally posted by ParovoZik:
Originally posted by andy:
Распотроши слитый билд, в нём были отличные деревья и густой лес, не говоря уже и о других графических приколах. Были мазл флэши, но без теней (их можно по идее добавить), были прикольные стёкла, были квесты которых нет в финальной, не говоря уже о расширенном лоре с диалогами, припять вообще другой была и тд.
Сам билд можно скачать, распаковать ресурсы и запускать игру, вот только простота экспорта на 5.1.1 под вопросом, я не эксперт, билд вроде на 5.0 early access
Это сделать можно. Вопрос в легальности. Думаю с новой версией СДК мы это сделаем:lunar2019grinningpig:

Ну так как игра уже вышла не должно быть никаких проблем. Там кстати в билде и освещение было поламповее, рекомендую ознакомиться.
хотелось бы больше "широких" лиственных деревьев и тополей как в оригинальной трилогии. например аллеи возле агропрома и на свалке🙏
PanKotan  [developer] 2 Jul @ 4:52pm 
Originally posted by svartvibes:
хотелось бы больше "широких" лиственных деревьев и тополей как в оригинальной трилогии. например аллеи возле агропрома и на свалке🙏
Ждем новую версию СДК и переход на новый анриал (возможно), тогда появится больше возможностей оптимизации, и тогда можно будет прям супер густой лес сделать
豆包 2 Jul @ 11:48pm 
🤔
Originally posted by ParovoZik:
Originally posted by MAUL1KYAN:
In the original trilogy, the Red Forest had very dense and tall trees. This created a unique atmosphere, but will it be possible to replicate it in Stalker 2?
I'm currently in contact with GSC about using the thick trees from the build. It's still in progress.:lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig:
Do you think they really could share you some info how the forests in leaked build was generated? Seen the leaks, it was looking awesome :steamthumbsup:
PanKotan  [developer] 3 Jul @ 8:58am 
Originally posted by Desolate:
Originally posted by ParovoZik:
I'm currently in contact with GSC about using the thick trees from the build. It's still in progress.:lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig::lunar2019deadpanpig:
Do you think they really could share you some info how the forests in leaked build was generated? Seen the leaks, it was looking awesome :steamthumbsup:
I can't reply to these messages yet until I receive an official response from GSC :lunar2019deadpanpig:
vladprof 3 Jul @ 10:08am 
Привет! Увидел ваш мод по S.T.A.L.K.E.R. 2 — реально крутой проект.Мне мод прям очень зашёл , сделан очень даже хорошо ! И у меня к вам есть несколько предложений :
"Идея для будующих модов"
Хотел бы предложить тебе одну идею, которую давно хотел реализовать: можно ли добавить больше NPC на базе «Свободы» в Ростке? Сейчас она кажется пустоватой, а хотелось бы видеть патрули, охрану и немного больше «жизни» на локации.
Если есть возможность сделать это через SDK или какие-то инструменты, было бы круто.
"О самом моде "
Так вот по поводу мода на растительность хотелось что бы в некоторых местах был прям ну очень очень густой лес . И ещё бы тополей и больше лиственных деревьев . А так вообще шикарный мод ! Очень красиво сделано , моя оценка 5/5 !
Last edited by vladprof; 3 Jul @ 11:54am
< >
Showing 1-15 of 19 comments
Per page: 1530 50