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ではこの銀英伝modを作るのにいくら必要なのか考えてみましょう。
とりあえず3Dモデルを作ってテクスチャを描かないといけませんね。
一般的にはMAYAとPhotoshopが必要です。
MAYA ¥259,000/年
AdobeCC ¥3980/月
私の場合はBlenderを使っているのでMAYAの¥259,000/年は不要ですが、
Photoshopを使ってテクスチャを描いているので¥3980/月が必要になります。
作成には当然「労力」が必要になり
それは「時間」と「技術」に分類されますが
モデル1つを作るにあたり1日8時間労働をするとして
ハイポリモデル5日
ローポリモデル2日
調整1日
合計8日の「時間」を使って1つのモデルをステラリスで動かす事が出来るようになります。
(実際には睡眠時間を削って工面しているのでもっと日数がかかりますが)
ここに「技術」をかけて金額に換算しましょう。
とりあえず公共事業の見積に使う公共工事設計労務単価を使いますが、
そこには3Dモデラーもプログラマーも記載が無いのでとりあえず
電工や設備工の人工費を代用します。(電工員並みの価格で雇えるか疑問ですが)
¥20,000/日
つまりモデル1つあたり
AdobeCC ¥133×8日=¥1,064
人工 ¥20,000×8日=¥160,000
------------------------------
合計 ¥161,064
帝国側、同盟側の基本的な艦艇各6隻、計12台は最低限必要になるので
¥161,064×12台=¥1,932,768
合計 ¥1,932,768
ここには旗艦が含まれていませんので
各陣営6隻づつ追加すると単純に金額は倍になります。
合計 ¥3,865,536
400万近い金額が必要になりますね。
日数だけでも192日、1536時間必要です。
実際にプロにこの金額で依頼して受けてくれるのかは疑問です。
物の価値は第三者によって決定される事がほとんどです。
果たして私の技術と費やした時間に対して上記の値段を付けられるのかどうか、
制作している当人である私では客観的な価値を付ける事が不可能です。
もう続ける価値が無いとあなた方に判断されるなら、私はこのmodから開放される事が出来ます。
ただ、今まで3年間更新を続けて来たように今後も同様の更新を続けるには、
私から持ち出される時間や労力、金銭等のコストを減らさなければなりません。
それにはどうしてもあなた方の協力が必要なのです。
https://www.patreon.com/lobolabo
Now, let's think about how much it costs to make this LoGH mod.
For now, I need to make a 3D model and draw some textures.
In general, you'll need MAYA and Photoshop.
MAYA ¥259,000/year
AdobeCC ¥3980/month
In my case, I'm using Blender, so I don't need MAYA's ¥259,000/year, but
I'm using Photoshop to draw the textures, so it will cost ¥3980/month.
Naturally, it takes a lot of work to create
It can be categorized as "time" and "technology.
Assume you work 8 hours a day to build one model.
High-poly model 5 days
Low poly model 2 days
Adjustment 1 day.
It takes a total of 8 days of "time" to be able to run a single model in Stellaris.
(It actually takes more days because I'm cutting back on my sleep.)
Let's multiply this by "technology" and convert it into a dollar amount.
For now, we use the unit price of public works design labor to estimate public works.
There is no description of a 3D modeler or a programmer there, so it's just a matter of
Substitute artificial costs for electricians and equipment workers. (I doubt they'll be able to hire him for the same price as an electrician.)
20,000 yen/day
That is, per model
AdobeCC ¥133 x 8 days = ¥1,064
Artificial ¥20,000 x 8 days = ¥160,000
... -------------------------------
Total ¥161,064
You will need at least 6 basic ships each for the Imperial side and the Alliance side, 12 ships in total.
¥161,064 x 12 units = ¥1,932,768
Total ¥1,932,768 about $18,075
Since the flagship is not included here.
The amount simply doubles if you add 6 ships each for each camp.
Total ¥3,865,536 about $36,150
That would be nearly 4 million dollars.
I doubt that they would actually ask and receive a professional for this amount of money.
The value of a thing is almost always determined by a third party.
I don't know if I can put a price tag on the above for my skills and time spent on it.
I can be relieved of this mod if you decide it's not worth continuing.
However, if we want to continue with similar updates in the future as we've been doing for three years now
I have to reduce the cost of the time, effort, money, etc. that is taken away from me.
I need your help to do that.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)