Stellaris

Stellaris

Legend of Galactic Heroes Ships MOD
 This topic has been pinned, so it's probably important
lobolabo  [developer] 2 May, 2020 @ 4:14am
Specical Thanks!
このMODは以下の方の支援によって更新を続ける事が出来ています。
This MOD can continue to be updated with the support of the following people.
https://www.patreon.com/lobolabo
------------------------------------------------------------------
・敬元 賴
・Андрей Лебедев
・nasami
・Tsuyup
・yswt
・知之 青田
・YoshidaHe8ro
・タジム 0107
・城大介
・おしる
・閣下雑炊
・ジャック
・TheEggmanEmpire
・Jay Lee
・FTXNARO
・Hosino Urara
・mkin666
・D.J
・甫 菊池
・Nathan Elsbernd
・Richard
・deathstar
・PenguinWorx
・浅井 友也
・kaizera
・VAN
・ちーさら
・carson power
・tardyon
・Noe Olivo
・Sousui
・JH
・Ygor
・bloody
・Kerman1957
・RON 69
・TheEggmanEmpire
・Sleepy
・WaiKin
・Richard Weebman
・ビルシュ ひまわり
・Naithu
・Brandon Whitworth
・Katherine Z Jackson
・アマヒコ
・Columbi
・Mark Desautels
・raveny
・Terr
・TAK
・Alex Wong
------------------------------------------------------------------
Last edited by lobolabo; 2 Oct, 2023 @ 7:36am
< >
Showing 1-2 of 2 comments
lobolabo  [developer] 2 May, 2020 @ 7:19am 
MOD作るのに何故金銭が必要なの?と思われる方が多いと思いますが
ではこの銀英伝modを作るのにいくら必要なのか考えてみましょう。

とりあえず3Dモデルを作ってテクスチャを描かないといけませんね。
一般的にはMAYAとPhotoshopが必要です。

MAYA ¥259,000/年
AdobeCC ¥3980/月

私の場合はBlenderを使っているのでMAYAの¥259,000/年は不要ですが、
Photoshopを使ってテクスチャを描いているので¥3980/月が必要になります。

作成には当然「労力」が必要になり
それは「時間」と「技術」に分類されますが
モデル1つを作るにあたり1日8時間労働をするとして
ハイポリモデル5日
ローポリモデル2日
調整1日
合計8日の「時間」を使って1つのモデルをステラリスで動かす事が出来るようになります。
(実際には睡眠時間を削って工面しているのでもっと日数がかかりますが)
ここに「技術」をかけて金額に換算しましょう。
とりあえず公共事業の見積に使う公共工事設計労務単価を使いますが、
そこには3Dモデラーもプログラマーも記載が無いのでとりあえず
電工や設備工の人工費を代用します。(電工員並みの価格で雇えるか疑問ですが)
¥20,000/日

つまりモデル1つあたり
AdobeCC ¥133×8日=¥1,064
人工 ¥20,000×8日=¥160,000
------------------------------
合計 ¥161,064

帝国側、同盟側の基本的な艦艇各6隻、計12台は最低限必要になるので

¥161,064×12台=¥1,932,768

合計 ¥1,932,768

ここには旗艦が含まれていませんので
各陣営6隻づつ追加すると単純に金額は倍になります。

合計 ¥3,865,536

400万近い金額が必要になりますね。
日数だけでも192日、1536時間必要です。
実際にプロにこの金額で依頼して受けてくれるのかは疑問です。

物の価値は第三者によって決定される事がほとんどです。
果たして私の技術と費やした時間に対して上記の値段を付けられるのかどうか、
制作している当人である私では客観的な価値を付ける事が不可能です。
もう続ける価値が無いとあなた方に判断されるなら、私はこのmodから開放される事が出来ます。
ただ、今まで3年間更新を続けて来たように今後も同様の更新を続けるには、
私から持ち出される時間や労力、金銭等のコストを減らさなければなりません。
それにはどうしてもあなた方の協力が必要なのです。

https://www.patreon.com/lobolabo


Last edited by lobolabo; 27 Dec, 2020 @ 9:12am
lobolabo  [developer] 2 May, 2020 @ 7:37am 
Why do we need money to make a mod? I think many people think that
Now, let's think about how much it costs to make this LoGH mod.

For now, I need to make a 3D model and draw some textures.
In general, you'll need MAYA and Photoshop.

MAYA ¥259,000/year
AdobeCC ¥3980/month

In my case, I'm using Blender, so I don't need MAYA's ¥259,000/year, but
I'm using Photoshop to draw the textures, so it will cost ¥3980/month.

Naturally, it takes a lot of work to create
It can be categorized as "time" and "technology.
Assume you work 8 hours a day to build one model.
High-poly model 5 days
Low poly model 2 days
Adjustment 1 day.
It takes a total of 8 days of "time" to be able to run a single model in Stellaris.
(It actually takes more days because I'm cutting back on my sleep.)
Let's multiply this by "technology" and convert it into a dollar amount.
For now, we use the unit price of public works design labor to estimate public works.
There is no description of a 3D modeler or a programmer there, so it's just a matter of
Substitute artificial costs for electricians and equipment workers. (I doubt they'll be able to hire him for the same price as an electrician.)
20,000 yen/day

That is, per model
AdobeCC ¥133 x 8 days = ¥1,064
Artificial ¥20,000 x 8 days = ¥160,000
... -------------------------------
Total ¥161,064

You will need at least 6 basic ships each for the Imperial side and the Alliance side, 12 ships in total.

¥161,064 x 12 units = ¥1,932,768

Total ¥1,932,768 about $18,075

Since the flagship is not included here.
The amount simply doubles if you add 6 ships each for each camp.

Total ¥3,865,536 about $36,150

That would be nearly 4 million dollars.
I doubt that they would actually ask and receive a professional for this amount of money.

The value of a thing is almost always determined by a third party.
I don't know if I can put a price tag on the above for my skills and time spent on it.
I can be relieved of this mod if you decide it's not worth continuing.
However, if we want to continue with similar updates in the future as we've been doing for three years now
I have to reduce the cost of the time, effort, money, etc. that is taken away from me.
I need your help to do that.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Last edited by lobolabo; 2 May, 2020 @ 7:45am
< >
Showing 1-2 of 2 comments
Per page: 1530 50