Arma 3
NorGear - Norwegian Armed Forces
Hjunajsv 26 May, 2017 @ 1:25pm
Suggestions
After a glorius struggle with steam to get my sugestion short enough, i gave up, so i made this for you. Dropping sugestions here might be easier for the devs, instead of dispersing them over half the universe

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
anyways, here is my comment:

har potensiale dette! skriver "kort" noe greier her for your enjoyment

fjern SAR versionen av lynx. Retexture aw101(ch-49 i vanilla?) istedenfor, det er den som skal ta over i redningstjenesten!
kjk bruker hk416 som hele resten av forsvaret, men kunne jo vært interessant og ha en g36 variant av dem, i og med at de brukte dem for sånn 5-6 år siden, bare for variasjon
Er jo en del kjøretøy som dere kunne spurt om å få bruke fra andre mods, så retextura. ikke alle som blir helt rett i forhold til utgaver, men close enough.
Fra cup/RHS:
MLRS (egentlig ikke i bruk men står på lager, vil vel brukes om det blir behov)
Supercat (jackal)
Dingo
M113
m109
uh-1y eller h
fra sfp:
cv90
bv206
strb90
er også en black hornet mod på workshopen
kan jo være vært og gå litt bort fra 2035, og heller være uspesifikk på årstall. da får dere mer rom og spille på, i og med at dere ikke trenger å tenke på den delen om at det må være relevant i 35, som med ag som garantert er ute til da, samt at dere kan trekke inn mye greier som er rangert ut fra tidligere, som at mye gammelt utstyr fra krigen var i sirkulasjon lenge. HV brukte mauser og mp40 en stund, kjenner flere som hadde luger eller p38 til tjenestevåpen. Snakker 80-90-tallet

Last edited by Hjunajsv; 26 May, 2017 @ 2:21pm
< >
Showing 1-15 of 17 comments
Mrakoz  [developer] 28 May, 2017 @ 12:33pm 
Jeg har tenkt på det men problemet er at man kan kun texture en side, altså at spillet inverterer den ene siden sidene hvis du skjønner. på Lynx'n så kan man texture begge sider av helikopteret. Det passer veldig dårlig når man har mye tekst. fordi da blir teksten på andre siden speilvendt.

Det hadde vært kult å hatt både G36 og C8 som spesialstyrkene har brukt/bruker, men da må vi få tak i de fra en annen mod. Jeg tror ikke noen av RHS modene har G36 og de har ikke C8. Så nå så blir Hk416 fra RHS brukt frem til vi eventuelt hadde fått til en egen modell. Vi har inkludert G3 pakken fra NiArms som en close enough modell. Den inneholder en standard G3A3 (nærmest lik AG3), en snikskytter versjon som har blitt brukt av forsvaret og en versjon med rails og annen stokk og forskjefte som har blittt brukt i Afghanistan.

Jeg ser på muligheten om å hente jackal'n og dingo'n fra Cup. En retexture av m113, m109 og en uh-1y retexture har jeg allerede men finner ikke texturen for rotorbladene (ser så forferdelig ut med svart lakk og lysegråe rotorer. Jeg har også en C-130 retexture klar men RHS sin C-130 er litt bugga så den er ikke tilgjenglig. Jeg har vært i kontakt med SFP og de synes at det ikke ville passe når de hadde en annen versjon av cv90. Bv206 funker ikke så bra i ArmA. Det er en deres beste modeller men den funker ikke så bra når det kommer til gameplay. strb90 har jeg ikke spurt om men tenkte jeg skulle gjøre sammen med patgb 203 og Leo 2A4 fra finnish forces modden deres. Jeg har spurt HAFM og å evt låne GD240'n deres men har ikke fått noe svar. Hadde også vært kult å hatt en Tpz Fuchs 2 som også brukes.

2035 temaet er ett tomt begrep. Vi valgte å si at det hadde ett 2035 tema nå ettersom mesteparten av innholdet i modden er veldig moderne og fiksjonelt. Vi sikter på ett nær fremtids tema med utstyret som skal skaffes og det som allerede finnes i Forsvaret.
Last edited by Mrakoz; 28 May, 2017 @ 12:35pm
Hjunajsv 28 May, 2017 @ 1:22pm 
ser problemene dine der ja

hva med aw-ene brukt i 3cb og cup, er de vanilla eller de portet? i såfall kann det jo hende det virker bedre med de.

det er noen g36er i RHS SAF, det er l119 i cup som er basicly c8, fant også en mod som heter ddam som har c8, men vet ikke hvordan de er i forhold til kvalitet. husker en klan som brukte noe c8-er, kan også spørre han hvor han fikk de fra

edit:
fant en wip mod fra BIS forumet som ikke er lansert enda, men slenger med linken

har ikke så mye og stille med sånn rent teknisk, men hvis dere trenger det så kan jeg sikkert hjelpe litt i forhold til research og greier

edit igjen:
mulig den l119en var i massi og ikke cup. også mulig trixie eller 3cba har
også canadian armed forces, men denna kan jeg heller ikke si noe om kvaliteten på
Last edited by Hjunajsv; 28 May, 2017 @ 1:35pm
Mrakoz  [developer] 28 May, 2017 @ 1:56pm 
Aw'n i CUP er portet fra A2: BAF men er ikke sikker på den i 3cb, mulig den er den ifra CUP, så det er muligheter.

Siden G36 er i RHS SAF så blir ikke det noe problem. L119 er C8 CQB bare med ett annet navn, som er den versjonen MJK og FSK bruker. Hverken trixie og 3cb har l119, tror Canadian armed forces har ja, men jeg mener kvaliteten er stusselig på de. og massi har men liker ikke kvaliten på de. så da er det eventuelt cup sine, hvis de hadde.

Det er alltid fint å ha ekstra med muligheter når det kommer til research, men hvis du kunne så hadde det vært fint om du kunne ha titta litt rundt og sett om det var noen l119 i cup og testa kvaliteten opp imot Canadian AF og massi.
Hjunajsv 28 May, 2017 @ 2:46pm 
har noe eksamener framover, men kan sikkert sjekke det sånn onsdag torsdag. legger deg til så kan jeg sende det som pm
Mrakoz  [developer] 29 May, 2017 @ 5:53am 
Ja sjæl, men du trenger ikke å stresse liksom, vi tar oss god tid her
Fevah  [developer] 2 Jun, 2017 @ 3:00am 
yes, kunne vert greit men noen bilder av m04 i høy kvalitet er mange "gode" bilder på nettet men tar tid å finne nær bilder av buksen og ryggen til jakka. så det er noe jeg desperat trenger når jeg lager modellen. har på en måte armene på jakka igjeen så er jeg ferdig me "Base" modellen så er det lommene og små detaljer igjeen der. når d kommer til c8 er d mulig å retexture RHS sin m4 i bunn å grunn er c8 og m4 ganske lik på utsiden borsett fra fargen.
FSK bruker jo både kort og lang C8
Mrakoz  [developer] 3 Jun, 2017 @ 2:40pm 
Kan se om jeg kan skaffe noen bilder via en kompis av meg. Kan bruke retexture'a m4 som placeholder ellerno' sånt? Kan se på mulighetene der
Grespino 17 Aug, 2017 @ 6:25am 
Mountain SAR AW101
Hjunajsv 17 Aug, 2017 @ 8:04am 
Originally posted by Grespino:
Mountain SAR AW101
if i recall, the mod team had some problems with the aw101 modell. im not sure exactly what you mean but i THINK a normal RNoAF SAR AW101 is planed whenever those problems are solved, dont quote me on that though
Mrakoz  [developer] 17 Aug, 2017 @ 8:51am 
Yes, RNoAF SAR is usually used in the mountain regions of Norway so I assume it is that one you mean. It will be made, with or without inverted text on one of the sides
Hjunajsv 17 Aug, 2017 @ 8:59am 
Originally posted by Markbebe of Eidskog:
Yes, RNoAF SAR is usually used in the mountain regions of Norway so I assume it is that one you mean. It will be made, with or without inverted text on one of the sides

du har sjekka om det går med cup/3cb sin?
Mrakoz  [developer] 17 Aug, 2017 @ 11:19am 
CUP går ikke, har ikke skjekka 3CB, kan ta en titt hvis det "nye" IDAP helikopteret ikke funker
Hjunajsv 17 Aug, 2017 @ 5:39pm 
Originally posted by Markbebe of Eidskog:
CUP går ikke, har ikke skjekka 3CB, kan ta en titt hvis det "nye" IDAP helikopteret ikke funker
hva som gjør cup uaktuelt?
idap er vell samme gamle vanilla? de fra mods blir mer presis en de i vanilla in terms of modell
Mrakoz  [developer] 18 Aug, 2017 @ 1:57am 
Greia med cup er at vi får det samma problemet som med vanilla ch-49, men ved tanke på at idap helikoteret har en tekst på texturen, så tror jeg at det går.. Det som er problemet fra før, er at teksten blir speilvendt pga. oppbygningen av texture fila
Zaren 13 Jan, 2018 @ 5:59am 
hør med sveneskene om du kan ta BV206, CV90 og stridsbåt 90 :P de har jo det i sin modpack
< >
Showing 1-15 of 17 comments
Per page: 1530 50