Forts
The Forts Foundry
Player made maps and mods for the physics-based RTS Forts!
Learn More
New script functions for mods
(RU-native)

Привет.
В игре есть такой параметр как population cap, который хорошо работает, но в случае улучшения устройства у тебя два разных устройства с двумя разными population cap.

Лично мне это не нравится, и хотелось бы объединить эти лимиты. Я смотрел "Forts Scripting API Reference" и смог реализовать данную задумку через динамический лимит при игре 1-1 или когда включен совместный режим. НО в случае игры TDM для более двух игроков на разных фортах из-за того что функция "Set Device Population Cap(saveName, sideId, populationCap)" работает для всей команды, а не только для одного игрока, то есть некорректно, например когда союзник улучшает устройство другие уже не могут поставить то же количество предыдущих уровней.

Хочу спросить появится ли аналогичная функция в будущем но уже с параметром "teamId"? В игре также присутствует счетчик данного устройства который изображен рядом с очками жизни и массой, когда ты ставишь устройство, и было бы замечательно если на этот счетчик можно было подействовать и объединить его со счетчиком улучшенного устройства, что-то по типу "GetDevicePopulation(saveName, teamId)". Так же как решение данной проблемы могла бы помочь функция на подобии "GetDeviceCountSide(sideId)", но для поиска конкретного устройства для конкретного игрока "GetDeviceCountTeam(saveName, teamId)".

Подводя итог вопрос следующий :"Есть ли надежда на появление подобных функций в будущем?".


(ENG-translation)
Hi.
The game has such a parameter as population cap, which works well, but if you improve the device, you have two different devices with two different population caps.

Personally, I don't like it, and I would like to combine these limits. I watched the "Forts Scripting API Reference" and was able to implement this idea through a dynamic limit when playing 1-1 or when cooperative mode is enabled. BUT in the case of a TDM game for more than two players on different forts, due to the fact that the "Set Device Population Cap(saveName, sideId, populationCap)" function works for the whole team, and not just for one player, that is, incorrectly, for example, when an ally improves the device, others can no longer supply the same amount previous levels.

I want to ask if a similar function will appear in the future, but with the "TeamID" parameter? The game also has a counter for this device, which is shown next to the life points and mass when you put the device on, and it would be great if this counter could be acted on and combined with the counter of an improved device, something like "GetDevicePopulation(saveName, TeamID)". As well as a solution to this problem, a function like "GetDeviceCountSide(sideId)" could help, but to search for a specific device for a specific player, "GetDeviceCountTeam(saveName, TeamID)".

To sum up, the question is: "Is there any hope for the appearance of similar functions in the future?".