Door Kickers 2

Door Kickers 2

Door Kickers 2 Workshop
Unlimited gameplay via our in-game mission editor and extensive game moddability.
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 12:23pm
Germany ?
hi, wie kann ich das spiel wieder auf deutsch schalten ?
ich habe schon lange nicht mehr gespielt und wollte es gerade spielen

Germany ?
hi, how can i switch the game back to german ?
i haven't played for a long time and i just wanted to play it
Last edited by Bondaro; 27 Nov, 2023 @ 12:31pm
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axios2006 27 Nov, 2023 @ 12:53pm 
Hi,
no languages are available for now. So it was a user translation. Surely no more updated.

Official translations will arrive at the end of the Early Access.
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 1:08pm 
Hi, thanks for the message, that's a pity, then I hope for a quick translation

Hi, danke für die Mitteilung, das ist sehr schade, dann hoffe ich mal auf schnelle Übersetzung
axios2006 27 Nov, 2023 @ 1:13pm 
Originally posted by Bondaro:
Hi, thanks for the message, that's a pity, then I hope for a quick translation

Hi, danke für die Mitteilung, das ist sehr schade, dann hoffe ich mal auf schnelle Übersetzung

You're welcome. Since the start of the Early Access it was clearly stated that tranlsations will arrive later. The campaigns will bring tons of texts.

Anyway, nothing impede a player to make a translation. Texts are XML files editables with the Notepad.
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 1:14pm 
Where can I find the texts?
axios2006 27 Nov, 2023 @ 1:23pm 
Originally posted by Bondaro:
Where can I find the texts?

C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DoorKickers2\data
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 1:32pm 
Ok, and what do I have to consider?
And then edit each individual file? .xml
Pilzquadrat 47 27 Nov, 2023 @ 1:35pm 
https://www.nexusmods.com/doorkickers2/mods/16
Hier gibts ein mod, aber Stand Feb 2022.

Die Texte findest du in den .txt files unter
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\DoorKickers2\data\localization, um genau zu sein.

Die mod überschreibt Einträge, die im Originalfile auch bestehen. Du kannst also die mod herunterladen und die verbleibenden Texte selbst übersetzen. Wird aber etwas arbeit^^
axios2006 27 Nov, 2023 @ 1:37pm 
Originally posted by Bondaro:
Ok, and what do I have to consider?
And then edit each individual file? .xml

You can use as model this Korean translation:

https://www.nexusmods.com/doorkickers2/mods/76?tab=files

there is teh list of the files. Just ignore the font folder.
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 1:38pm 
Danke ich schau es mir mal an ;)
Pilzquadrat 47 27 Nov, 2023 @ 1:41pm 
z.b. game.txt hat alle Beschreibungen der Items. Immer hinter dem = musst du ändern.

@grenade_smokesingle_name=1x Smoke Grenade
@grenade_smoke_name=2x Smoke Grenade

@grenade_smokesingle_name=1x Rauchgranate
@grenade_smoke_name=2x Rauchgranate
...
;)

Die xmls würde ich nicht anfassen, da sind die Tags nach dem @ z.b. drin. So lange die in allen Files gleich sind, ist egal, wie die heissen. Auf die Anzeige im Game haben die keinen Einfluss
Last edited by Pilzquadrat; 27 Nov, 2023 @ 1:42pm
Bondaro 27 Nov, 2023 @ 1:47pm 
danke
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