Stellaris

Stellaris

Project Gestalt [2.7.x]
Turin 12 Jun, 2020 @ 11:29am
Gestalt project for psionics
So I recently managed to finish one game with gene ascension and it was amazing, your species is basically overpowered and there is no drawback. Recently thought I went with psionic ascension and after becoming pure energy I realized that traits are somewhat more unbalanced. You get good amount of negative debuffs whilst as gene ascension there is basically none. Would you be able to balance it out? Either way make gene less OP or boost energy beings?
< >
Showing 1-6 of 6 comments
🔰Kyle_Krein🔰  [developer] 12 Jun, 2020 @ 1:21pm 
Yes, I have it in my plans
Turin 12 Jun, 2020 @ 1:27pm 
Originally posted by 🔰Kyle_Krein🔰:
Yes, I have it in my plans

I look forward to it then. Keep up the good work on the mod.
By the way do you have an idea when are you going to release the update?
Last edited by Turin; 12 Jun, 2020 @ 1:43pm
Phoenixblood 21 Aug, 2020 @ 2:57am 
You might have missed this, but there is currently one insane boost that Energy beings get that others do not. Their species has no upkeeps, no food, no energy, no minerals, no consumer goods (aside from jobs), this removes the need for all food production, massively reduces the need for consumer goods (and therefore mineral) production, the energy malus is fine, because you can turn all your food production to energy production to compensate
natural 19 Sep, 2020 @ 8:54am 
псионическое возвышение слишком слабое. Я не думаю что стоит отнимать скорость роста. Конечно возможно гештальт подразумевался как что-то вроде ''rage'' мода. Мол наступает кризисс - ты делаешь гештальт получаешь в эту же минуту охуенные бафы, сильных лидеров и можешь ебнуть любого. На деле же бафы расы неплохие, но очень мало признаков расы и все в основном можно брать только если пожертвовать ресурсами и минус -20% прироста это жирно. Я считаю что дебаф на прирост нужно убрать, добавить больше признаков для гибкости ''билда'' а так же лидерам улучшить признак Экстрасенс после перехода. Так же возможно стоит добавить вместо убогих бафов отдельно на минералы, отдельно на энергию, науку, нужно просто в признаках расы дать допустим +20% выхлоп от всех ресурсов. Это же сверх раса, чистая энергия, абсолютная мощь. Они не должны уступать никому не в чем и превосходить. Возможно стоит дать просто безумные бафы но ОЧЕНЬ сильно снизить скорость роста или вообще её убрать и единственный способ нормально расти это поглащать другие миры и ассимилировать поселения. Мод еще сыроват и я бы с удовольствием помог бы разработчику, только нужно научиться програмировать, а пока я не умею, я хотел бы делиться идеями и возможно над балансом работать
Juglans 28 Jan, 2021 @ 9:23am 
Есть ли возможность жить в Окутанных мирах/Мирах покрова, если есть то как ее активировать? В самой игре есть только планетарное решение, что добавляет планетарный модификатор и все?
darth mysterious 9 Apr, 2021 @ 4:07am 
i find that the no upkeep makes sense in universe in terms of the material things like food and consumer goods as those are no longer needed as a core necessity

now minerals and energy on the other hand are now the new food and consumer goods.

as energy beings it makes sense that they would need it for them to stay materialized or else they dissipate.

minerals could be used for both alloys and research to balance it out.

meaning that they still need districts and management of pops, jobs, and resources.
< >
Showing 1-6 of 6 comments
Per page: 1530 50