Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

Dootoon's AI
dootoon  [developer] 15 Jul, 2022 @ 9:50pm
AI 변경점
1. 초기에 주어지는 전사가 감소합니다.

왕, 황제, 불멸자, 신 난이도 순서대로 처음 주어지는 유닛 수가 변경 됩니다.
전사 2, 3, 4, 5 -> 1, 1, 2, 2
건설자 1, 1, 2, 2 -> 1, 2, 3, 4



2. 난이도에 따른 AI의 신앙 보너스 감소, AI의 금, 생산력 보너스 증가,

신앙 8% / 16% / 24% / 32% / 40% -> 6% / 12% / 18% / 24% / 30%
금, 생산력 20% / 40% / 60% / 80% / 100% -> 25% / 50% / 75% / 100% / 125%



3. AI가 개발한 전략자원으로 부터 매 턴 추가로 전략자원을+2 획득합니다.



4. AI 성향이 변경됩니다.

- 문화를 경시 하지 않습니다.
- 종교유닛을 덜 선호 합니다.
- 불가사의, 특수지구, 시설, 상인을 적극적으로 확보합니다.
- 전투력을 중요 시 합니다.



5. 지구온난화에 요구되는 이산화탄소가 2배 증가합니다.

- AI들이 너무 잘커서 지나치게 오염도가 빨리 오르는 것을 방지



6. 두툰식 밸런싱과 함께 사용하는 것을 권장합니다.
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Showing 1-4 of 4 comments
hominute 30 Jul, 2022 @ 5:39pm 
I just wanna share this mod to person who speak in english.

AI Changes

1. The number of warriors given at the beginning is reduced.

The number of units given first is changed in order of difficulty: King, Emperor, Immortal, and God.
Warrior 2, 3, 4, 5 -> 1, 1, 2, 2
Builder 1, 1, 2, 2 -> 1, 2, 3, 4



2. AI's faith bonus decreased according to difficulty, AI's gold, productivity bonus increased,

Faith 8% / 16% / 24% / 32% / 40% -> 6% / 12% / 18% / 24% / 30%
Gold, production 20% / 40% / 60% / 80% / 100% -> 25% / 50% / 75% / 100% / 125%



3. From strategic resources developed by AI, each turn gets +2 additional strategic resources.



4. AI tendency is changed.

- AI do not underestimate the culture.
- Religious units are less preferred.
- Actively secure wonders, districts, facilities, and merchants.
- AI value combat power.



5. The carbon dioxide required for global warming doubles.

- Prevents Earth from becoming too polluted by AI.



6. It is recommended to use with my balancing mod.
dootoon  [developer] 31 Jul, 2022 @ 3:09am 
Thank you!
nepla~danglIll-; 8 Jan, 2023 @ 7:46pm 
구우ㅜㅜㅜㅜ웃
hahaha 24 Jan, 2023 @ 6:18pm 
당신은 도대체!!!!!!!!!!!
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