Install Steam
login
|
language
简体中文 (Simplified Chinese)
繁體中文 (Traditional Chinese)
日本語 (Japanese)
한국어 (Korean)
ไทย (Thai)
Български (Bulgarian)
Čeština (Czech)
Dansk (Danish)
Deutsch (German)
Español - España (Spanish - Spain)
Español - Latinoamérica (Spanish - Latin America)
Ελληνικά (Greek)
Français (French)
Italiano (Italian)
Bahasa Indonesia (Indonesian)
Magyar (Hungarian)
Nederlands (Dutch)
Norsk (Norwegian)
Polski (Polish)
Português (Portuguese - Portugal)
Português - Brasil (Portuguese - Brazil)
Română (Romanian)
Русский (Russian)
Suomi (Finnish)
Svenska (Swedish)
Türkçe (Turkish)
Tiếng Việt (Vietnamese)
Українська (Ukrainian)
Report a translation problem
Przedstawiam poradnik do tłumaczenia modów. Nie jest to ciężka praca, ale czasem czasochłonna. Nie wszystkie mody tłumaczę, więc jeśli ktoś jest niecierpliwy to może potłumaczyć na własną rękę. Mam nadzieję, że poradnik bez screenów będzie czytelny. w razie pytań postaram się wrzucić jakieś SS.
Co potrzebujemy:
program RPFM (do pobrania TUTAJ[github.com]
Notatnik
Przygotowanie:
Po otwarciu programu musimy utworzyć Nasz mod. w tym celu klikamy w lewym górnym rogu na PackFile/New PackFile. Widzimy, że pojawiło Nam się po lewej stronie plik unknown.pack. Klikamy jeszcze raz w PackFile i dajemy Save PackFile. W oknie wyszukujemy folder z zainstalowaną grą czyli "...Total War WARHAMMER III/data" w tym folderze (data) zapisujemy Nasz plik (na potrzeby poradnika będzie to plik poradnik.pack), dajemy zapisz i widzimy, ze unknown.pack zmienił nazwę na nadaną przez Nas. Przygotowujemy teraz plik .png o takiej samej nazwie (choćby w programie paint) o małych wymiarach (to jest obrazek moda) i zapisujemy go w ten sam folder pod taką samą nazwą jako plik .png (w moim przypadku będzie to poradnik.png). Teraz mając wszystko przygotowane możemy przystąpić do pracy.
Praca:
Klikamy PPM na poradnik.pack po lewej stronie programu i wybieramy opcję Add/Add From PackFile. w otworzonym oknie wyszukujemy interesujący Nas mod (mody znajdują się w ścieżce Steam/steamapps/workshop/content/114270) w folderach z numerami modów nadanymi przez steam. Po wybraniu odpowiedniego moda pokazuje Nam się On w oknie po prawej stronie. tam rozwijamy menu tego moda i klikamy dwa razy LPM na folder text (tylko ten folder Nas interesuje). Widzimy, że wszystkie teksty moda zostały przerzucone do Naszego moda po lewej stronie programu. Klikamy na jakikolwiek plik .loc i po prawej stronie otwiera Nam się cały zawarty text podzielony na trzy kolumny. Nas interesuje środkowa, gdzie zawarte są właśnie słowa do przetłumaczenia. Kopiujemy to wszystko do notatnika i tam zabieramy się za tłumaczenie. Po skończonej pracy z poradnika wrzucamy Nasze teksty ponownie do środkowej kolumny pliku .loc w programie. Kiedy wykonamy tłumaczenie danego pliku .loc musimy nadać mu priorytet czyli klikamy na ten plik po lewej stronie ekranu PPM i wybieramy opcje Rename/Move. Na dole widzimy ścieżkę czyli text/db/plik.loc i dajemy np cztery wykrzykniki przed nazwą pliku czyli ścieżka będzie wyglądać tak text/db/!!!plik.loc. Klikamy ok i mamy sprawę załatwioną. Teraz zapisujemy plik wchodząc w PackFile/Save PackFile.
Wrzucenie moda / Aktualizacje
Wchodzimy w steam i odpalamy gre. w oknie wyboru modów pojawi Nam się Nasz plik i przy nim będzie ikonka do uploadu. naciskamy i czekamy aż Nasz mod się wrzuci do warsztatu Steam. Mamy gotowego moda. Oczywiście nie musimy uploadować niczego, jeśli chcemy tłumaczyć dla siebie. Wtedy wystarczy zapisać program, a gra będzie wczytywać Nasz submod z folderu a nie ze Steama.
Aby sprawdzic czy dany mod dostał jakieś nowe linijki to najłatwiej jest odpalić program RPFM dwa razy. w jednym oknie otwieramy Nasz plik, w drugim mod, który chcemy sprawdzić i wtedy porównujemy czy są jakieś nowe linijki tekstu.