Kenshi
Customized fcs def (This is not a mod)
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Lucius  [developer] 7 Oct, 2023 @ 12:23am
Additional properties
A list of added properties.

追加したプロパティの一覧です。
Last edited by Lucius; 7 Oct, 2023 @ 2:10am
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Lucius  [developer] 7 Oct, 2023 @ 12:30am 
追加プロパティ一覧

WEAPON
  • ingredients
    武器の材料を設定します。val1は無視されます。

  • persistent
    武器の永続化属性を設定します。

  • physics attachment
    武器に付属するCHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENTを設定します。
    鞘のメッシュがあると2つ出現してしまいます。

ARMOUR
  • ingredients
    防具の材料を設定します。val1は無視されます。

  • persistent
    防具の永続化属性を設定します。

  • physics attachment
    防具に付属するCHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENTを設定します。

CONTAINER
  • ingredients
    バックパックの材料と必要量を設定します。

  • persistent
    バックパックの永続化属性を設定します。

  • production time
    バックパックの製作時間を設定します。
    未定義の場合は0になるため、ほとんどのMODは製作時間が0になる問題を抱えています。

  • trade item
    バックパックが交易品扱いかどうかを設定します。(Trueなら買値と売値が等しくなります)

CROSSBOW
  • persistent
    クロスボウの永続化属性を設定します。

  • skill category
    クロスボウのスキルカテゴリを設定します。(アニメーションのみ)
    未定義の場合は0(SKILL_KATANAS)になります。
    More Combat Stance MIA+等のSKILL_BOW用アニメーションを実装しているMODを併用することでクロスボウ専用アニメーションが再生されます。

    スキルカテゴリをSKILL_TURRETや動物カテゴリにすると抜刀時のアニメーションが正常に再生されません。

  • physics attachment
    クロスボウに付属するCHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENTを設定します。

LIMB_REPLACEMENT
  • color
    義肢の固有カラーを設定します。

  • dont colorise
    Trueにしても染色されてしまうので、無駄なアイコンを生成させずにMetalnessを設定するぐらいしか用途がありません。

  • overlap mesh
  • overlap mesh female
    義肢のオーバーラップ用メッシュを設定します。

  • overlap items
    義肢のオーバーラップ用メッシュを有効にする装備を設定します。

  • persistent
    義肢の永続化属性を設定します。

  • physics attachment
    義肢に付属するCHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENTを設定します。

  • trade item
    義肢が交易品扱いかどうかを設定します。(Trueなら買値と売値が等しくなります)

MAP_ITEM
  • persistent
    地図アイテムの永続化属性を設定します。

NEST_ITEM
  • persistent
    卵等のネストアイテムの永続化属性を設定します。

ITEM_PLACEMENT_GROUP
  • backpack blueprints
    内装にランダム配置するバックパックの設計図を設定します。

  • crossbow blueprints
    内装にランダム配置するクロスボウの設計図を設定します。

  • crossbows
    内装にランダム配置するクロスボウを設定します。

  • robotics
    内装にランダム配置する義肢を設定します。

MATERIAL_SPECS_CLOTHING
  • metalness map
    マテリアルのmetalness mapを設定します。
    装備品は地面にドロップした状態のレンダリングに使用されます。(装備中はcolor mapの青チャンネル)

RACE
  • flayed normal female
  • flayed normal male
    ピーラーマシンで死亡したキャラクターのnormal mapを設定します。
    元のファイルになかったので、追加しました。

  • flayed texture female
  • flayed texture male
    ピーラーマシンで死亡したキャラクターのdiffuse mapを設定します。
    元のファイルになかったので、追加しました。

ANIMAL_CHARACTER
  • color
    動物の固有カラーを設定します。
    動物は勢力のカラーが適用されないので、今のところ染色能力を持たせる唯一の手段です。

  • dialogue
    動物のEV_PLAYER_TALK_TO_MEを設定します。
    残念ながら、dialogue packageとdialogue package playerは使えません。

  • NPC class
    動物のNPC classを設定します。
    人間と同様に外交ステータス持ちになったり、相手に賞金を懸けたりできるようになります。

  • wages
    動物の所持金を設定します。
    これがないと賞金稼ぎ等の動物を連れた部隊は所持金が0になります。

ATTACHMENT
  • overlap mesh
  • overlap mesh female
    髪や髭のオーバーラップ用メッシュを設定します。

  • overlap items
    髪や髭のオーバーラップ用メッシュを有効にする装備を設定します。

  • physics attachment
    髪や髭に付属するCHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENTを設定します。

ANIMATION
  • crossbow
    SKILL_BOWにおけるアニメーションの使用可否を設定します。

    2023/11/26更新
    has weapon RがNO以外のアニメーションは設定が必要です。
    とりあえずpolearmがTrueになっているアニメーションをTrueにすれば再生できない事象を回避できます。

COMBAT_TECHNIQUE
  • anim blocked frame
  • anim stop frame
  • attack direction
  • limb
  • power
    最大10ヒット設定可能です。
    可視性を保つため、3ヒット目以降はnum techniquesを上げないと表示されません。

  • bow
    2023/11/26更新
    SKILL_BOWにおける近接戦闘アニメーションの使用可否を設定します。
    使用スキルはクロスボウになります。
Last edited by Lucius; 14 Dec, 2024 @ 4:03am
Lucius  [developer] 7 Oct, 2023 @ 1:07am 
List of additional properties

WEAPON
  • icon
    Set the icon for the weapon.
    Added because it was not in the original file.

  • ingredients
    Set the weapon ingredients. val1 is ignored.

  • persistent
    Set the persistent attributes of the weapon.

ARMOUR
  • ingredients
    Set the armor ingredients. val1 is ignored.

  • persistent
    Set the persistent attributes of the armor.

  • physics attachment
    Set CHARACTER_PHYSICS_ATTACHMENT attached to armor.

CONTAINER
  • ingredients
    Set the backpack ingredients and required amounts.

  • persistent
    Set the persistent attributes of the backpack.

  • production time
    Set the production time for the backpack.
    If undefined, it will be zero, so most mods have the problem of zero production time.

  • trade item
    Set whether the backpack is treated as a trade item. (If True, the buy price and sell price will be equal)

CROSSBOW
  • persistent
    Set the persistent attributes of the crossbow.

  • skill category
    Set the skill category for the crossbow.
    If undefined, it is 0 (SKILL_KATANAS).
    The skill categories set here apply only to animations defined in ANIMATION.
    Therefore, the only use is to change the animation of a crossbow in "More Combat Stance" etc. to something other than a Katana.
    When skill category is set to SKILL_TURRET, or animal category, ANIMATION cannot handle it, so the animation when holding a weapon does not play correctly. Maybe.

    Update Nov 27, 2023
    SKILL_BOW can now play the movement animation when holding a weapon.

LIMB_REPLACEMENT
  • color
    Set the specific color of the prosthetic limb.

  • dont colorise
    Even if it is set to True, it will be colored, so the only use is to set the metalness map without generating useless icons.

  • overlap mesh
  • overlap mesh female
    Set the mesh for the overlap of the prosthetic limb.

  • overlap items
    Set the equipment to enable the mesh for overlap of the prosthetic limb.

  • persistent
    Set the persistent attributes of the prosthetic limb.

  • trade item
    Set whether the prosthetic limb is treated as a trade item. (If True, the buy price and sell price will be equal)

MAP_ITEM
  • persistent
    Set the persistent attributes of the map item.

NEST_ITEM
  • persistent
    Set the persistent attributes of the nest item.

ITEM_PLACEMENT_GROUP
  • backpack blueprints
    Set the backpack blueprints for random placement in the interior.

  • crossbow blueprints
    Set the crossbow blueprints for random placement in the interior.

  • crossbows
    Set the crossbow for random placement in the interior.

  • robotics
    Set the prosthetic limb for random placement in the interior.

MATERIAL_SPECS_CLOTHING
  • metalness map
    Set the material's metalness map.
    Equipment is used to render dropped on the ground. (blue channel of color map while equipped)

RACE
  • flayed normal female
  • flayed normal male
    Set the normal map of the character who died in the peeler machine.
    Added because it was not in the original file.

  • flayed texture female
  • flayed texture male
    Set the diffuse map of the character who died in the peeler machine.
    Added because it was not in the original file.

ANIMAL_CHARACTER
  • color
    Set the specific color of the animal.
    This is currently the only way to give animals the ability to dye, since faction colors do not work on animals.

  • dialogue
    Set EV_PLAYER_TALK_TO_ME for the animal.
    Unfortunately, the dialog package and dialog package player were not available.

  • NPC class
    Set the NPC class of the animal.
    Like humans, they will have diplomatic status and will be able to put bounties on their opponents.

ATTACHMENT
  • overlap mesh, overlap mesh female
    Set the mesh for the overlap of hair and beard.

  • overlap items
    Set the equipment to enable the mesh for overlap of hair and beard.

ANIMATION
  • crossbow
    Set the availability of the animation in SKILL_BOW.
    This function is used for movement or idle animations when holding a weapon.

COMBAT_TECHNIQUE
  • anim blocked frame
  • anim stop frame
  • attack direction
  • limb
  • power
    A maximum of 10 hits can be set.
    To maintain visibility, the third and subsequent hits are not displayed unless num techniques are raised.
Last edited by Lucius; 24 Nov, 2023 @ 11:54pm
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