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Gundarium factory produces about 27 alloy and 270 Gundarium(1: 10). However, when massively building MS and ships, the most situation is to be lack of alloy but full of Gundarium. For example, one Penelope costs about 2300 alloy and 2000 Gundarium(1.2: 1), and one Argama costs about 4800 and 1700(2.8: 1). It is unreasonable and mobile_suit has similar problem. I think either the alloy produced by Gundarium factory should be increased or the alloy cost of MS and ships should be decreased.
Thanks for accepting my suggestion on NT pattern! In the latest version we have leaders from different forces. Then comes the problem: why one cannot be a NT from AEUG or a BoostedMan from Titans? NT and BoostedMan should be additional ability instead of occupying the original one. By the way, would you like to increase the probability of these two? I just want my empire led by NT like Deikun said
Obviously it is overpower before, glad to see the balance. Anyway, it is weird to see it producing so much unity. They are more likely to benefit from war instead of uniting people, you know. As trade off, the AE engineers may produce more engineering points and research speed. The Mod provides really lots of engineering projects and i believe they are good at them as well.
It seems that some weapon costs of ships have not been adjusted. Weapons on MS/MA still cost several hundreds, significantly higher than ships. Using equal resources, you cannot build much more MS than ships and thus get a much lower strength.
The core component of Argama has only 3P+2L while every others has 3P+ 9L.
The Space Noid and Earth Noid trait only effect the habitability. Buffs on research and ships dont work. Side3 galaxy still cannot be selected without Space Noid origin.
ps: AE engineers now provides even less society points than vanilla... Perhaps research and tradition points per unit can be enhanced while upgrading the building(for example, 5/2/5+2 to 7/6/7+6 to 10/10/10+10)? I think a bit powerful than vanilla is okay.
以下、要望です。武器の射程が長いような気が致します。まだ戦艦まで確かめられていないのですが、特に巡洋艦クラスの武器の射程が200くらいになっており、敵艦隊のアウトレンジから一方的に攻撃できる状態となっています。MSやモビルアーマー、艦載機扱いのMSの射程も長すぎるように感じます。
ミノフスキー粒子が散布されていない状態を示唆しているのかもしれませんが、ミノフスキー熱核炉に回避がついておりますし…。調整をご一考していただけたら僥倖です。
射程ですか。ちょっと調整してみます。MSやモビルアーマーは射程60ぐらいにしたような。。
確認してみます。それと艦種を作りました。名前はと区別分けは適当なので何か妙案があれば教えてください。
TwilightAxis15
ok.thanks . i will change that. pleade wait,
I think it would be better to change the upkeep cost of gestalt into energy as machine intelligence dont produce food at all.
Thanks for making such wonderful gundam mod. Really appreciated!
射程について。戦闘をslowで眺めていても違和感を感じなかったので、巡洋艦等も含め、僕個人は現行で宜しいかと存じます。MS、MAの射程について:60で長いと思いましたのは、MSMAに対空砲火を浴びせたかったのが理由です。しかし、前述のとおり、違和感を感じませんでしたのでそのままが良いかとも思います。一つ、ご提案なのですが。射程5や射程10の近接攻撃武器スロットがあったら面白いな、と考えました。ご余力のある時、頭の片隅にでもおいて頂けると嬉しく思います。
艦種を作られた、とのことなのですが…。直近のアプデ後、最初からやり直しているのですが。MS-04ブグ、ザクⅠ(ノリス、黒い三連星)がテクノロジー研究済みにも関わらず、艦船設計のリストに出てきません。念のためサブスクライブをやり直しましたので。バグか、もしくは自環境のMODの競合によるものと考えられます。自分には知識がなく、判別できません。申し訳ありません。
射程はSMLサイズは30ぐらいがいいのですか?改善したほうが良いならします。
艦種のブグとザク1は私はNSCありなしでも問題なくでます。他のMODと競合でしたら
私にはわかりかねますが艦船設計画面に出てこないのであれば、他のMODの艦船設計の名前と同じ可能性があります。艦船追加MODを入れてるならそれが怪しいです。ロードオーダーを入れ替えると競合MODがわかるかもしれないです。
種族ポートレートは変更しました。多分固定されるはずです。
thanks. i improved
近接武器:ヒートホークやビームサーベル(個別の武装は汎用性を低下させるので)が良いと思います。射程はSML共に最大射程10~15程(射程を延ばす特性も多いので)が射程30までの対空砲の射程内に入り、大型砲の射程外になるので適切かと愚考致します。威力はその分高めが良いかとも思います。NSC導入環境下ですと艦船の挙動をテンプレートの中から選べますので、近接攻撃手段が有れば、MS隊に突撃の挙動をさせるメリットが出てくると思います。