Don't Starve Together

Don't Starve Together

Personal islands (Newbies version)
Astro  [developer] 17 Dec, 2015 @ 10:06pm
Console & cheating
Here I will place console commands, that could be usefull. If you have any questions about console please ask inside this disscusion.

Spawn new bell (for existing island)
local s = c_spawn("bell") s.islandid = <YOUR ISLAND ID> s:AddTag("bell_island"..<YOUR ISLAND ID>)


Get island ID
Execute one of the following codes holding mouse cursor above triangle portal in center of island:

This script should work when running LOCALLY on any server:
for i = 1, 33 do if TheInput:GetWorldEntityUnderMouse():HasTag("island"..i) then print("IslandID:"..i) end end

This script works on non dedicated servers:
print("IslandID:"..TheInput:GetWorldEntityUnderMouse().islandid)
The result should be printed in console. Island ID is a number between 1 and 33.
Last edited by Astro; 3 Aug, 2016 @ 10:06am
< >
Showing 1-15 of 23 comments
BlastFM 18 Dec, 2015 @ 1:15am 
Не работает команда на ID острова. [string "print(TheInput:GetWorldIdEntityUnderMouse()..."]:1: attempt to call method 'GetWorldIdEntityUnderMouse' (a nil value)
BlastFM 18 Dec, 2015 @ 1:19am 
Такс, еше раз попробовал, одно изменилось - attempt to index a nil value
Astro  [developer] 18 Dec, 2015 @ 8:02am 
Скорее всего где-то опечатка.
В твоем посте, по крайней мере одна есть. Сравни:

GetWorldEntityUnderMouse
GetWorldIdEntityUnderMouse

Еще, возможно, курсор мышки не указывает на портал. Нужно учитывать, что у портала в центре треугольная дырка. На дырку наводить курсор не нужно. Наводи на ту часть где рамка.
Akam 13 Jan, 2016 @ 3:46am 
Можно ли создать одинаковые колокольчики, чтобы все игроки телепортировались на 1 остров?
И совсем непонятно как пользоваться спавном колокольчика, при прописывании команд отдельно он спавнит пустой колокольчик без острова, как нужно их писать?
Astro  [developer] 13 Jan, 2016 @ 8:36am 
@Dobrohod, да, можно. Команды нужно выполнять все вместе. Нужно скопировать весь блок в буфер и вставить все в консоль.
BlastFM 13 Jan, 2016 @ 11:55pm 
А разве вставлять можно? У меня не получилось...Если что я на маке, но вроде это ничего не должно менять
Astro  [developer] 13 Jan, 2016 @ 11:57pm 
В Windows вроде можно было. В linux вставка точно не работает. Если будете писать команды с клавиатуры, то переводы строк можно заменить пробелами (для луа это одно и то же).
BlastFM 14 Jan, 2016 @ 2:06am 
Спасибо, попробую)
# 9 Feb, 2016 @ 3:05pm 
Hello, and thank you for the awesome mod! What is the console command to spawn a new portal (triangle thing) ??
ÞîÞ 27 Feb, 2016 @ 5:03pm 
I typed in
print(TheInput:GetWorldEntityUnderMouse().islandid)

into the dev console with my cursor in the middle of the triangle, and it gives me an error D:

[string "print(TheInput:GetWorldEntityUnderMouse().i...*]:1: attempt to index a nil value
Last edited by ÞîÞ; 27 Feb, 2016 @ 5:05pm
Astro  [developer] 27 Feb, 2016 @ 5:40pm 
@Wexxa, middle of triangle has hole, so actually your mouse was not pointing to a portal. Try to point to triangle edge (not transparent part).
Astro  [developer] 27 Feb, 2016 @ 5:43pm 
@AngelPie, this command should spawn exit portal (should be on mainland):

local base = c_spawn("telebase1") base.islandid = 0 base:AddTag("island0")
# 28 Feb, 2016 @ 7:34am 
Thanks a lot! And for a destination portal (like the ones on the islands?)
ÞîÞ 28 Feb, 2016 @ 9:18am 
I pointed to the triangle edge about a dozen times, and all around it too.

Gives me the same error message on every island triangle. :(

I'm typing in this: print(TheInput:GetWorldEntityUnderMouse().islandid)

I tried copy-pasting and typing it too.
Last edited by ÞîÞ; 28 Feb, 2016 @ 9:20am
ÞîÞ 28 Feb, 2016 @ 9:40am 
Nevermind, I found a workaround on dedicated servers... Just look in the server console when I first use a bell (it'll show the island #) and mark them with signs.
Last edited by ÞîÞ; 28 Feb, 2016 @ 9:42am
< >
Showing 1-15 of 23 comments
Per page: 1530 50