Project Zomboid

Project Zomboid

The Best Lockpicking aka Better Lockpicking [B42]
 This topic has been pinned, so it's probably important
NickFleim  [developer] 15 Mar @ 4:03am
New Lockpicking System
We need your opinion and suggestions regarding the new system.

1. Is everything clear?
2. Will you use the new system?
3. Suggestions for improvement.

-------------------------------------------

Нужно ваше мнение, предложения по поводу новой системы.

1. Всё ли понятно?
2. Будете ли вы пользоваться новой системой?
3. Предложения по улучшению.
Last edited by NickFleim; 24 Mar @ 1:33am
< >
Showing 1-15 of 15 comments
B.I.G. 24 Mar @ 4:14am 
Добрый день! Очень классный мод, прекрасное дополнение, и новая механика не так уж плоха, только сложность по угону очень велика, или кол-во проводов зависит от отдельной машины? То, что электроника начинает подключаться - очень классно.
Есть одна очень важная просьба по улучшению: можно ли сделать окно появления взлома(точнее говорю про запуск машины, хотя и со взломом дверей монтировкой есть проблема) контролируемой? Мы играем в режиме вдвоем на разделенном экране и там окно взлома появляется ВСЕГДА на стороне втрого игрока(справа). Очень сильно прошу сделать возможность задать положение окна в настрйоках ЛИБО, чтобы окно оставалось всегда на позиции, где последний раз ее закрыли(взломом пользуюсь только я, второму игроку вообще не нужен он). Буду благодарен за обратную связь!:steamthumbsup:
Last edited by B.I.G.; 24 Mar @ 4:15am
мне кажется нужно видео-обучения новой системе. Она классная но не позволяет по-быстрому открыть дверь не привлекая зомби..
Torque 24 Mar @ 1:47pm 
I do feel like a video guide might help, as for me I don't know when to apply tension and what order to go with the pins.
NickFleim  [developer] 24 Mar @ 11:17pm 
Как будут у меня выходные, сделаю видео руководство.

-------------------------
When I have a weekend, I'll make a video tutorial.
B.I.G. 25 Mar @ 4:34am 
А с расположением панели взлома сможем разобраться?)
Last edited by B.I.G.; 25 Mar @ 4:35am
NickFleim  [developer] 25 Mar @ 5:12am 
@B.I.G.
Что-нибудь придумаю, но нужно время
NickFleim  [developer] 25 Mar @ 5:47am 
@B.I.G.
Я могу дать тебе быстрое решение. Для окна угона.

Тебе нужно зайти по данному пути (подкорректируй под корневую папку стим)

steam/steamapps/workshop/content/108600/3440867775/mods/TheBestLockpicking/42/media/lua/client/Lockpicking/Hotwire/HotwireWindow.lua

Открываешь любым текстовым редактором, находишь строку:

local modal = HotwireWindow:new(Core:getInstance():getScreenWidth()/2 - WINDOW_WIDTHS[numWires]/2 + 400,

В этой строке там где + 400, меняешь знак на минус. (Или можешь поэксперементировать со значением). Сохраняешь, проверяешь.
B.I.G. 25 Mar @ 5:49am 
Ок, понял, спасибо, отпишу:steamthumbsup:
ALL2 27 Mar @ 6:46am 
took me some time to understand but i like the new system better
NickFleim  [developer] 27 Mar @ 3:40pm 
@ALL2
Nice to hear that)
у меня уже третий уровень взлома и до сих пор "дрожат руки" - уровень натяжения увеличивается или уменьшается сам собой также как и при 1лвле.
дохожу до 3го пина с 10 уровнем натяга и любое действие повышение натяга приводит к ломанию отмычки или замка.. Все вроде понятно, но персонаж не может точно настроить силу натяга а без этого даже учиться взлому ппц как сложно..
B.I.G. 14 Apr @ 1:10am 
@NickFleim

Все получилось и работает, спасибо большое!
Jarwen 16 Apr @ 6:02pm 
Use the new system.

The tutorial helps but leaves you wondering.

but after trying it out a few times you figure out how it works. pretty intuitive.

Feels really good. The mechanics are good and feel very vanilla.

I wouldn't be surprised if this is integrated into the game at some point aka someone from the development team approaches you.

In short, a fantastic job.
ezeepeezee 19 May @ 12:16am 
I can't tell *exactly* what the logic is, but it feels like when then tension is slightly too high for the pin you're on in the lockpicking minigame, there's just some % chance for it to fail per drawn frame? I can't recognize any other logic (which makes it a VERY frustrating minigame), and if that is the logic, it feels VERY punishing.

For example when you know the tension value needs to be 17 but it just keeps jumping between 14 and 21, and then just randomly fails you and breaks the lock, as a game that just feels horrible. It feels like RNG rather than skill-based gameplay, which for me is a total no-go. But maybe I am misunderstanding what is happening.
Last edited by ezeepeezee; 19 May @ 11:46am
MakuBexx 29 May @ 3:49am 
If this is better lockpicking I challenge you to do what no other lockpicking mod maker has done before when I asked if it were possible. Add a new layer to the mod like for the 10 years later mod add a minigame where you have to clean crude out the lock before you can pick it but not all cars it could be difficulty related. with the 100 years later mod yo can have one where yo have to wet the sand with water and pull out some sand then you can pick the lock and get and what not or you could risk it all and break the window.
< >
Showing 1-15 of 15 comments
Per page: 1530 50